A légközlekedés mai formájának alternatíváját jelentheti a régi-új technológia újrafelfedezése, melynek segítségével némileg lassabban, de jóval alacsonyabb kibocsátás mellett juthatunk el nagy távolságokra.
A brit Hybrid Air Vehicles 2025-ben tervezi piacra dobni Airlander 10 nevű, 100 utas szállítására képes léghajóját. Az első modelleknél még hibrid elektromos-sugárhajtású meghajtást alkalmaznak majd, míg 2030-tól teljesen elektromos verziót is készítenek.
A léghajót elsősorban olyan városok összekötésére tervezik, melyek nincsenek túlzottan nagy távolságra egymástól, így gazdaságtalan és túlzott kibocsátást jelent a regionális repülőjáratokkal való összekötésük.
Ezekhez képest az Airlander szén-dioxid kibocsátása 90%-kal alacsonyabb lehet, a tisztán elektromos verziók pedig még ennél is jelentősebb kibocsátáscsökkentéssel járhat.
A gépek maximális sebessége 130 km/óra lesz, azonban mivel légvonalban tudnak haladni így is igen gyorsan elérhetik majd az úti célokat. A gyártó szerint például egy Liverpool-Belfast járat utasai a becsekkolástól számítva a reptérről való kiérésig alig több mint 5 órát vesz majd igénybe.