A kereskedelem mint fenntartható választás? – Egyre több a pozitív tapasztalat

A kereskedelem mint fenntartható választás? – Egyre több a pozitív tapasztalat
A kereskedelem mint fenntartható választás? – Egyre több a pozitív tapasztalat

A kereskedelem mindenkit érint: azt is, aki bemegy a boltba, azt is, aki árusít, és azt is, aki éppen fuvarozza az árut. A vásárlás pedig mindig egy döntés. Ennélfogva megkerülhetetlen, fenntarthatóvá alakítása pedig kihagyhatatlan lépés. A Planet Business Club következő workshopján ennek leghatékonyabb gyakorlatai állnak a középpontban.

Nem csak a külföldi példákból okulhatunk

Minden vásárlással elkötelezzük magunkat valami mellett. Sokan tennék ezt fenntarthatóan, de mi a helyzet akkor, ha nincsenek erre vonatkozó választási lehetőségek? Egyre több európai országban foglalkoznak már a kereskedelem átalakításával. Ott van például a Berlinben nemrég megnyílt REWE szupermarket, ahol tisztán növényi alapú élelmiszereket vásárolhatnak a betérők. Az üzletlánc 3800 üzletében eddig is hangsúlyt fektettek a biotermékekre, a helyi és szezonális élelmiszerekre, de ez az első vegán üzlet. Ugyanis Németországban egyre népszerűbb a növényi alapú étrend, ezért a kereslet is egyre nő iránta.

Erre pedig a németeknek jóval több alternatívájuk van, mint például nekünk, Magyarországon. A növényi alapú étrend sok esetben jóval inkább környezetbarát, főleg akkor, ha van választék, és az emberek valóban megismerhetik az ilyen típusú ételeket.

Nem csak a csomagolásmentes üzletekkel léphetünk előre.
Kép: canva

De nem csak üzletek átalakulásával lépkedhet előre a kereskedelem. A Big Food Redesign Challenge (azaz a Nagy élelmiszer-újratervezési kihívás) célja, hogy a gazdálkodókat inspirálják és segítsék abban, hogy megoldásokat dolgozzanak ki arra, miként tartható fenn a biológiai sokféleség, és miként lehet természetbarát az élelmiszertermelés. A kihívás olyan ambiciózus termelőket, kiskereskedőket, induló vállalkozásokat és beszállítókat fog össze, akik újításokat vezetnek be a természet regenerálása érdekében.

Magyarországon is előtérben a fenntartható kereskedelem

Szerencsére egyre több a jó gyakorlat, más cégekre is jellemző az újításra vágyó, nyitott szellemiség. Nincs ez másképp Magyarországon sem. Egyre több cég és szakember dolgozik azon, hogy az élelmiszerellátási rendszer egy jóval fenntarthatóbb irányba mutasson.

A választás a vevőn áll.
Kép: canva

Érdekel, milyen gyakorlatok vannak ma Magyarországon? Merre tart a kereskedelem, milyen már bevált lépéseket tesznek meg a cégek? Mik a tervek, és milyen izgalmas megoldások vannak még a tarsolyukban?
A következő Planet Business Club workshopjának címe: „A jövő kereskedelmi megoldásai”. Az eseményre olyan cégek szakembereit és olyan tapasztalt előadókat hívtak meg, akik nemcsak választ adnak a fenti kérdésekre, hanem inspirálnak és motiválnak is a fejlődésre:

  • Dalmadi Júlia – TransFoodMission Kft. (egyben a workshop moderátora),
  • Balog Zsolt – Supp.li,
  • Szalma Rita – Kifli.hu,
  • Török Zsófia – SPAR Magyarország,
  • Bátki Sándor – Trans-Sped Kft.

A workshop interaktív módon elméleti és gyakorlati tudással gazdagítja a résztvevőket. Olvasd el beszámolónkat az előző workshopokról, amelyek témái a regeneratív mezőgazdaság, valamint a hulladékból érték voltak!

Ha érdekel a téma, és tanulnál, vegyél részt a workshopon május 9-én 15 órától 17:30-ig a Budapart Gate Irodaházban, ahol bepillantást nyerhetsz abba, miként játszik kulcsfontosságú szerepet a kereskedelem az élelmiszerellátási rendszer fenntartható átalakításában.

A jelentkezési lapot itt találod, az eseményről pedig még többet olvashatsz itt!

Kiemelt kép: canva

search icon