Mivel egyre többen vásárolnak zöld, környezetbarát termékeket, annak is egyre nagyobb az esélye, hogy egyes cégek visszaéljenek ezzel az egyre növekvő piaci lehetőséggel.
Egyre erősödik a trend, hogy a cégek környezetbarátként hirdetik a termékeiket, akkor is, ha azok nem felelnek meg a minősítések kritériumainak, így az is egyre fontosabbá válik, hogy ne dőljünk be a „zöldre festésnek”.
Itt egy rövid összefoglaló, mitől zöldek a zöld termékek, és mit érdemes keresni a címkén.
A Guardian friss cikkéből kiderül, hogy az Egyesült Királyságban a verseny- és piacfelügyeleti hatóság (CMA) ezentúl még alaposabban ellenőrzi majd a minősítések jogos használatát. Mostantól minden cég termékét, vagy szolgáltatását meg fogják vizsgálni, ha azt környezetbarátként akarják eladni, hogy ne tudják megtéveszteni a vásárlókat.
Eddig a leginkább érintettek a divat- és kozmetikai cikkek, illetve az élelmiszerek és a tisztítószerek voltak. Számos esetben ezeket jóval környezetbarátabbnak tüntették fel, mint amilyenek a valóságban voltak.
Tisztában vagyunk vele, hogy egyre több cég keresi annak a módját, hogy csökkentse az ökológiai lábnyomát és ezt támogatjuk, de nem vezethetik meg eközben a vásárlókat. Fontos, hogy az emberek könnyen el tudják dönteni, hogy amit megvesznek, azzal jót tesznek-e a környezetnek, vagy sem. (…)
Andrea Coscelli, a CMA vezetője.
Forrás: hvg.hu