Lehet, hogy csak zöldnek akar látszani néhány termék
Lehet, hogy csak zöldnek akar látszani néhány termék

Mivel egyre többen vásárolnak zöld, környezetbarát termékeket, annak is egyre nagyobb az esélye, hogy egyes cégek visszaéljenek ezzel az egyre növekvő piaci lehetőséggel.

Egyre erősödik a trend, hogy a cégek környezetbarátként hirdetik a termékeiket, akkor is, ha azok nem felelnek meg a minősítések kritériumainak, így az is egyre fontosabbá válik, hogy ne dőljünk be a „zöldre festésnek”.

Itt egy rövid összefoglaló, mitől zöldek a zöld termékek, és mit érdemes keresni a címkén.

A Guardian friss cikkéből kiderül, hogy az Egyesült Királyságban a verseny- és piacfelügyeleti hatóság (CMA) ezentúl még alaposabban ellenőrzi majd a minősítések jogos használatát. Mostantól minden cég termékét, vagy szolgáltatását meg fogják vizsgálni, ha azt környezetbarátként akarják eladni, hogy ne tudják megtéveszteni a vásárlókat.

Eddig a leginkább érintettek a divat- és kozmetikai cikkek, illetve az élelmiszerek és a tisztítószerek voltak. Számos esetben ezeket jóval környezetbarátabbnak tüntették fel, mint amilyenek a valóságban voltak.

Tisztában vagyunk vele, hogy egyre több cég keresi annak a módját, hogy csökkentse az ökológiai lábnyomát és ezt támogatjuk, de nem vezethetik meg eközben a vásárlókat. Fontos, hogy az emberek könnyen el tudják dönteni, hogy amit megvesznek, azzal jót tesznek-e a környezetnek, vagy sem. (…)

Andrea Coscelli, a CMA vezetője.

Forrás: hvg.hu

search icon