A hibrid autó olyan gépjármű, amely a meghajtásához szükséges energiát több, egymástól eltérő elven működő erőforrásból nyeri. Sokféle hibrid megoldás létezik kezdve azzal, hogy a belsőégésű motor csak áramot termel, vagy szerepet játszik a hajtásban is, illetve csak maga a jármű tudja előállítani a szükséges energiát, esetleg hálózatról is tölthető, vagyis konnektoros (plug-in) hibrid autó.
Az akár otthoni hálózatról is tölthető hibrid (plug-in hybrid, PHEV) autókban villanymotor és belsőégésű motor is van. Ezek az autók általában lítiumionos akkumulátort használnak, amelyben jelentős mennyiségű elektromos energiát képesek tárolni. Az autózás befejeztével az akkumulátor (pl. az otthoni garázsban vagy a munkahelyi parkolóházban) a közönséges elektromos hálózati konnektorhoz csatlakoztatva is feltölthető. Ez azért előnyös, mert így a töltéshez nem szükséges a jármű saját belsőégésű motorját használni.
Az elsődleges meghajtási rendszer azonban továbbra is a belsőégésű motor, ám megfelelő használat mellett ennek fogyasztása és így károsanyag-kibocsátása jóval alacsonyabb a nem hibrid autókéhoz képest. Az ilyen típusú hibrid autók többet kínálnak normál hibrid társaiknál. Az előny viszont csak úgy érhető el, ha használója tölti az akkumulátort, amikor csak lehet.
A Transport&Environment (T&E) európai környezetvédő csoport szerint a plug-in hibridek nem valódi elektromos autók. Ezeket csak laboratóriumi tesztekre és adókedvezmények igénybevételére találták ki. Magyarországon a zöld rendszám előnyei, hogy nem kell parkolási díjat fizetni, és a tulajdonosok mentesülnek a regisztrációs és a cégautóadó alól is.
A konnektoros hibrid autók eladásai Európában jelenleg szárnyalnak. A tavalyi év szeptemberében például 68 444 ilyen autó talált gazdára. Minden 20. eladott új autó plug-in hibrid volt. Az EU-ban továbbá a 2020 első háromnegyed évében eladott elektromos és részben elektromos autóknak közel fele volt plug-in hibrid, ami annak is köszönhető, hogy számos vásárló kihasználta az állami támogatásokat és az adókedvezményeket.