Egyértelműen a szép időre készül Magyarország és a régió, ugyanis jelentősen megugrott a kerti eszközök és a kültéri termékek internetes kereséseinek száma. A változások rávilágítanak arra, hogy még ha hűvös is van egy picit, az emberek már tudatosan a tavaszra készülnek.
Itthon több mint kétszeresére nőtt a levélszellőztetők iránti érdeklődés, valamint 75%-kal ugrottak meg a fűmagra való keresések. 50%-os az ugrás az ablaktisztítóknál, illetve közel 70%-os a kültéri festékeknél. Ha már kert, úgy tűnik, sokan egy jó kávét is elfogyasztanának itt, ugyanis majdnem háromszor többen kerestek török kávéfőzőket – derül ki az Árukereső tájékoztatójából.
Csehországban a kerti szórakozás került fókuszba, ugyanis több mint hatszor annyian kerestek trambulinokra. 40-60% közötti a növekedés az üvegházak, kerti bútorok, medencék, valamint virágcserepek és -ládák esetében. Szlovákiában a top termék több mint háromszoros ugrással az ablaktisztító, ezt kb. 70%-os növekedéssel követik az ablakok és a kávéasztalok. Nem akkora mértékben, de kb. 25%-kal nőtt az érdeklődés itt is a virágtárolók iránt, ahogy a műtrágya is fókuszba került.
Romániában 42-69% közötti a növekedés a csempék és padlóelemek, az elektromos kéziszerszámok, a fűnyírók, a hasítógépek és a napelemes rendszerek esetében. A horvátoknál az elektromos sövényvágó ollók (44%), a robogók (21%), a kultivátorok (26%), a kültéri padlók (75%), a teraszbútorok (67%) és a gyerek-triciklik (55%) lettek egyre népszerűbbek. Szlovéniában több mint kétszeres a női futócipők keresésének száma, míg ez az arány 74% Szerbiában, ahol 53%-kal többen kutattak férfi edzőcipők után is.
A számok rávilágítanak arra, hogy a kisebb termékektől a nagyokig kutatják Magyarország és a régió fogyasztói a legjobb árakat, így amint beköszönt a valódi tavasz, kezdhetik az időtöltést a kertben, az udvaron és kinn a természetben.
Vásárlásaink során fontos, hogy tudatosan és mértéktartóan költekezzünk, ugyanis a mértéktelen, valódi cél nélküli fogyasztás nem fenntartható. Ha tudunk, törekedjünk a körforgásos rendszer életben tartására, és csere helyett javíttassuk termékeinket, új helyett pedig válasszunk használt eszközöket. A fenntarthatósággal és azzal, hogy mi mit tehetünk bolygónk védelméért, a Planet Budapest 2023 Fenntarthatósági Expó kiemelten foglalkozott.
Forrás: Árukereső Sajtóinformáció
Kiemelt kép: Canva