A reklámoknak rengeteg negatív hatása van, egy új jelentés pedig egy újabbra hívta fel a figyelmet: a hirdetések előmozdítják az szén-dioxid intenzív termékek túlfogyasztását.
A reklámok a materializmus promotálják, a hirdetések jelentős része olyan termékek túlfogyasztását ösztönzik, melyekhez nagyon magas emisszió társul. Bár azt eddig is tudtuk, hogy bizonyos termékek és szolgáltatások nagy kibocsátással járnak, esetleg károsak az egészségre, korábban a hozzájuk kapcsolódó hirdetések nem, vagy alig kerültek korlátozásra.
A jelentés fő érve, hogy elegendő empirikus bizonyíték áll rendelkezésre annak alátámasztására, hogy a reklámipar közvetett módon hozzájárul a klímaváltozáshoz és az ökológiai degradációhoz. – Tim Kasser, a Knox College pszichológia professzora, a jelentés társszerzője
A jelentést kiadó New Weather Institute kampányában arra buzdítja az embereket, hogy próbáljanak hatást gyakorolni a helyi politikusokra. A szakértők javaslata szerint olyan szabályozásokra van szükség, melyek kevesebb teret engednek a fenntarthatatlan termékek, mint például a városi terepjárók vagy a légiközlekedés promotálásának.
A Greendex számára nem újdonság ez a hír, hiszen a kezdetek óta hiszünk abban, hogy a reklámok szemben állnak a fenntartható fejlődés üzenetével, így olvasóink nem is találkozhatnak vásárlásra ösztönző hirdetésekkel.
Forrás: greenqueen