Az éghajlati hatásra utaló címke befolyásolja, milyen ételt választunk
Az éghajlati hatásra utaló címke befolyásolja, milyen ételt választunk

A hamburgereken feltüntetett nagy éghajlati hatásra utaló címke 23 százalékkal növelte a nem marhahúsból készült ételek választását. Az eredmények rávilágítanak a fenntartható élelmiszer-választás népszerűsítésében rejlő lehetőségekre.

Egy új tanulmány megállapította, hogy a gyorséttermi étlapon szereplő, az éghajlatra gyakorolt hatást jelző címkék a résztvevők élelmiszer-választását az éghajlatbarátabb termékek javára befolyásolták. A tanulmányt a Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health kutatója vezette.

Mind a magas, mind az alacsony klímahatású címkék jelentősen csökkentették a vörös húsok választását a kontrollcsoporthoz képest, a magas klímahatású címkéknek pedig erős hatása volt

– írja cikkében az ENN.com.

A vizsgálathoz több mint 5000 online résztvevőnek mutattak egy gyorséttermi étlapra hasonlító mintamenüt, és arra kérték őket, hogy válasszanak egyetlen tételt vacsorára.

A résztvevők egyik csoportja egy olyan menüt kapott, amely nem vörös húsból készült menüpontokat, például csirkés szendvicseket tartalmazott, alacsony klímavédelmi hatásra utaló felirattal ellátva. Egy másik csoport egy olyan menüt kapott, amely vörös húsból készült ételeket tartalmazott, nagy éghajlati hatást jelölő címkével. A harmadik kontrollcsoport minden tételen QR-kóddal ellátott étlapot kapott, és nem volt rajta éghajlati felirat.

Az étlapon szereplő hamburgereken nagy éghajlati hatású címkével ellátott menük 23 százalékkal növelték a nem marhahúsból készült ételek választását a kontrollcsoporthoz képest. Az alacsony klímahatású címkével ellátott menük a nem marhahúst, például csirkés szendvicset vagy salátát választók körében körülbelül 10 százalékkal többen választottak, mint a kontrollcsoportban.

(Forrás: enn.com)

search icon