Touch Me Not: Hazai tervező véleménye a Black Friday-ról
Touch Me Not: Hazai tervező véleménye a Black Friday-ról

A fenntartható magyar márka, a Touch Me Not nagyon fontos szempontra hívta fel Facebook bejegyzésében a figyelmet a Black Friday kapcsán.

A GOTS minősítésű alapanyagokból dolgozó magyar tervezőpáros posztjában rávilágít arra, hogy

aki nem kamu akciókkal száll be a Black Friday kedvezmény dömpingjébe, hanem a jól átgondolt és kiszámolt árazású termékeiből ad az ilyenkor „elvárt” mértékű engedményt, az bizony sok esetben haszon nélkül értékesíti termékét, ami akárhogy is nézzük, nem egy fenntartható modell.

András és Dea bejegyzésében ezt írta:

„Még győzzük cérnával, de: az áraink (csakúgy, mint sok más magyar tervezőé) úgy vannak kitalálva, hogy abban mindennek megvan a maga helye: a minősített alapanyagnak, a cérnának, a címkének, a műhely havi bérletének, a műhely rezsinek, a vállalkozás fenntartásának, az adó(k)nak, a webshopnak, sőt: a munkabérnek is.

Ami a legvégére marad, az a “haszon”, ami fizikailag is ittmarad: egyrészt nálunk, másrészt a vállalkozásba visszaforgatva, esetleg részben egy viszonteladónál jutalékként. Ez olyan, mint másoknak a fizetés: abból élnek, vásárolnak, utaznak és pl. tesznek félre.

Ez az, amit kb. nulláz egy elvárt 20-40%-os akció! A termék kész, abból már nem tud elvenni – a pluszt veszi el.

Ezzel csak arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy az nem feltétlenül a magyar gyártók/tervezők támogatása, ha leárazásokat elvárva úgy szeretne mindenki vásárolni, hogy jó esetben nullás lesz egy termék – ki nem nézne nagyot, ha 1-3 napig pl. nem kapna fizetést, mert Black Friday van?;)

Nem a #blackfriday ellen buzdítunk, vannak olyan régóta vágyott dolgok, amiket igenis sokan (mi is akár) csak ilyenkor tudnak megvásárolni – de fontos néha a kisvállalkozások szemszögéből is végiggondolni a dolgot, mert az, hogy az egyik fél végre “megengedhet” magának valamit, amiatt a másik oldal lehet, hogy épp mínuszba került.#tisztavizetapoharba

(Touch Me Not Facebook)

search icon