Magyarországról és szerte a világból egyre több vasútfejlesztési hírt kapunk, valamit a kormányzatok valóban ökológiai stratégiai kérdésként kezdik kezelni a kötöttpályás közlekedés arányainak növelését, ami rendkívül fontos fenntarthatósági lépés.
A Déli Körvasút bővítése is egy ilyen előremutató fejlesztés, melynek keretében megkezdődött a Déli Körvasút harmadik új megállójának , a Népligeti vasúti megállónak a tervezése is miután kiválasztották a győztes tervezőt.
A Déli Körvasút bővítése az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése.
A beruházással a Kormány, a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Zrt. célja, hogy az elővárosi vonatok a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – a főváros belső területeit érintve Pesten a hatvani, az újszászi és a ceglédi vonalakon folytathassák útjukat, ezzel összekötve az agglomeráció pesti és budai oldalát, Budapest külső és belső kerületeit.
A Kormány döntése szerint a Népliget sarkában létesítendő vasútállomás legfőbb funkciója az lesz, hogy a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson vagy a népligeti Volánbusz-pályaudvart, illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. döntése értelmében a Főmterv, mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a Paragram Studió és a SporaArchitects építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót.
További részletek a nif.hu közleményéből