A The Sun-ban megjelent közvélemény-kutatásból az derült ki, hogy egyre jobban kezdi hidegen hagyni az embereket a dömpingben ránk ömlő Black Friday akciók.
De a tényekhez hozzá tartozik, hogy a Sitecore által az írek között készített digitális felmérés, viszonylag kevés, 1000 emberen végzett kutatás volt, mely a vásárlási attitűdöket vizsgálta. Ez alapján az írek kezdik elveszíteni érdeklődésüket, mivel nem hiszik, hogy valódi akciókkal szembesülnek. Csak minden második fogyasztó tervez lecsapni valamilyen fekete pénteki akcióra, és a megkérdezettek ötöde az akcióktól függetlenül nem is tervez semmit vásárolni aznap.
A koronavírus megöli a Black Friday-t
A vírus újbóli erősödése miatt nem meglepő, hogy 35%-uk a tömegek elkerülése miatt marad távol a boltoktól, de ami jó pont a fenntarthatóság számára, hogy 48%-uk egyértelműen a túlfogyasztással hozza párhuzamba a Black Friday-t és ez rossz érzéseket kelt bennük. (A kutatás viszont arra már nem tért ki, hogy a tömeget kizáró online vásárlás mennyire ugrott meg.)
Más aspektusa is van a vírusnak, hiszen nagyon sokan – a megkérdezettek 68%-a – a tavalyi bezártság miatt, idén élményalapú ajándékra vágyik, amit a szeretteivel tud majd eltölteni.
Sajnos a bolygó nem lélegezhet fel
Ami a vásárlási szokásokat illeti, érdemes árnyalni a képet. Hiszen a napokban megjelent egy másik, Magyarországon végzett kutatás, mely szintén 1000 ember véleményét tükrözi. Ebből az látszik, hogy a megkérdezettek 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy nagy akcióra, és ezzel közel 30%-al nőtt meg a vásárlási kedv a tavalyihoz képest.