A több mint 400 millió felhasználóval rendelkező közösségi platform a Föld napja alkalmából bejelentette, ezentúl fel fog lépni a klímatagadó propaganda ellen.
Ez azt jelenti, hogy a jövőben blokkolni fogják azokat a hirdetéseket, melyek szándékosan félrevezetőek és „ellentmondanak az éghajlatváltozással kapcsolatos tudományos konszenzusnak”. E konszenzus alapjának a cég az IPCC friss jelentéseit tekintik.
Ahogy a cég közleményében fogalmazott, az éghajlatváltozás tagadását „nem szabad pénzzé tenni” a platformon, és az ezt támogató hirdetések „nem vonhatják el a figyelmet az éghajlati válságról szóló fontos beszélgetésekről”.
Felismertük, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos félrevezető információk alááshatják a bolygó megmentésére irányuló erőfeszítéseket.
– írta Seán Boyle, a Twitter fenntarthatósági igazgatója
Az intézkedés egyébként nem terjed ki a felhasználók által megosztott tartalmakra. Ha tehát valaki eddig klímatagadó posztokat tett közzé vagy osztott meg, azt ezután is megteheti. Az elmúlt időszakban bevezetett változtatásoknak köszönhetően viszont ugyanilyen egyszerű a platformon éghajlati témájú ellenőrzött tartalmakhoz hozzáférni.
Nem a Twitter az első közösségi platform, mely hasonló lépéseket tesz. A Pinterest például épp a hónap elején jelentette be, hogy eltávolítja az éghajlatváltozással és az összeesküvés-elméletekkel kapcsolatos hamis és félrevezető információkat. Fontos különbség viszont, hogy a Pinterest esetében nem csupán a hirdetésekre korlátozódik a tilalom.
A YouTube-on tavaly október óta nem jelennek meg klímaváltozást tagadó tartalmak hirdetései. A Facebook arra törekszik, hogy jelölje a klímaváltozásra vonatkozó félretájékoztatást tartalmazó posztokat, ám a hírek szerint ezeknek csak nagyjáából a felét ismeri fel és címkézi az algoritmus. (protocol.com)