Az Egyesült Királyságban fontos elmozdulás történt karácsonyi csomagolóanyag fronton: a gyártók és az üzletek több millió darab egyszer használatos műanyagot távolítanak el a termékskálájukból.
Csak a Tesco több mint 20 millió darab egyszer használatos műanyagot vont ki az idei karácsonyi kínálatából – beleértve a kekszeket, a lámpákat, a kártyákat és a pudingok csomagolását – az egyszer használatos műanyagokból származó szennyezés csökkentésére irányuló nemzeti törekvés részeként.
A fagyasztott élelmiszer-specialista Iceland immár második éve kínál „műanyag-mentes karácsonyt” vásárlóinak, míg a Marks & Spencer számára ez az első karácsony, hogy nem használ műanyagot az ünnepi pudingokhoz annak érdekében, hogy 2022-re minden csomagolása újrahasznosítható legyen.
A hazánkban is népszerű vegán kozmetikai termékeket kínáló Lush miceliumból készült csomagolást és furoshikit kínál vásárlóinak.
A csomagolás környezetterehelésének csökkentését az is motiválja, hogy 2022-ben szigorúbban szabályozzák: a műanyag csomagolásra új adót vetnek ki, ha nem éri el a legalább 30%-ban újrahasznosított arányra vonatkozó minimális küszöbértéket.
Az angol Greenpeace műanyag kampány vezetője, Nina Schrank üdvözli a műanyagcsomagolás mentesítésre vonatkozó kezdeményezéseket.
Egyrészről fontos üzenetet közvetítenek a műanyagok felszámolása érdekében vállalt kötelezettségek különösen az év igen pazarló szakaszában. Másrészt, mi a helyzet a műanyag csomagolások tömkelegével, melyek beterítik a polcokat egész évben?
(Guardian)