A Rémy Cointreau az első olyan globális márka, amely az ecoSpirits-szel együttműködve zárt láncú szeszesital-elosztó rendszert vezetett be az Egyesült Királyságban. Ez pedig „csak a jéghegy csúcsa” a márka fenntarthatósági célkitűzéseiben.
A likőrmárka megtette az első lépést a körkörös forgalmazási rendszer felé az Egyesült Királyságban. 2023 januárjától a Rémy Cointreau a Cointreau és a Mount Gay márkákat közös márkajelzéssel ellátott tartályokban szállítja ki a különböző vendéglátóhelyekre, beleértve a bárokat, éttermeket és hoteleket is. A termékeket ömlesztve szállítják, majd márkás palackokba töltik, vagy közvetlenül üvegben vagy koktél shakerben szolgálják fel.
Az ecoSpirits-szel való együttműködésnek köszönhetően 95%-kal csökken az egyszer használatos csomagolási hulladék mennyisége az ilyen módon forgalmazott Cointreau és a Mount Gay esetében. A rendszer emellett segíteni fogja az brit on-trade partnereket abban, hogy csökkentsék a saját működésük során keletkezett hulladékmennyiséget, és 30-50%-kal csökkentsék házon belüli tárolást.
Nagyon örülök, hogy a Rémy Cointreau kísérleti jelleggel bevezetheti az ecoSpirits programot az Egyesült Királyságban, és hogy a Cointreau az első olyan globális szeszesital márka, amely csatlakozott az ecoSpirits rendszerhez. A Mount Gay Eclipse és a Cointreau hihetetlenül fontos márkák az Egyesült királyságban működő kereskedelmi partnereink számára, ez pedig egy igen jelentős lépés a pazarlás csökkentésében. Hasonlóképpen létfontosságú számunkra a Remy Cointreau-nál, hogy megvizsgáljuk a fenntarthatósági gyakorlatunk minden pillérét, és megnézzük, hol tudunk még jobban teljesíteni. És ez csak a jéghegy csúcsa.
– nyilatkozta Augustin Depardon, a Rémy Cointreau UK marketing igazgatója
A partnerség részét képezi Rémy Cointreau fenntartható gyakorlatok iránti átfogó elkötelezettségének is, melynek értelmében a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenti üvegházhatást okozó gázok kibocsátását palackonként, és 2050-re a Net Zero felé halad.
Az év elején a Pernod Ricard zárt láncú elosztórendszert vezetett be a hongkongi és szingapúri bárok számára, csökkentve ezzel a szén-dioxid-kibocsátást és az üveghulladékot a kereskedelmi forgalomban.
(forrás: thedrinkbusiness)