Az emberek több mint fele optimista a klímaváltozás mérséklése kapcsán
Az emberek több mint fele optimista a klímaváltozás mérséklése kapcsán

Az emberek csekély többsége úgy véli, hogy még van idő változtatni és lassítani a globális felmelegedést, derül ki Mintel ügynökség által 16 országban végzett, a fogyasztók hozzáállását vizsgáló felmérésből. Nézzük, pontosan mit találtak a közvéleménykutatók!

  • Az 55 éves és idősebb emberek hisznek a legerősebben abban, hogy viselkedésükkel pozitívan befolyásolhatják a környezetet.
  • A brazil, spanyol, kanadai, olasz, kínai és thaiföldi emberek a legoptimistábbak abban, hogy ha most cselekszünk, még van időnk megmenteni a bolygót.
  • A megkérdezettek átlagosan 54%-a értett egyet azzal, hogy van még idő megmenteni a bolygót, és 51%-uk úgy vélte, hogy viselkedésével pozitívan befolyásolhatja a környezetet.
  • Japán volt a legpesszimistább: a megkérdezettek mindössze 15%-a hitte, hogy viselkedésével változtathat a helyzeten, és csak 35%-uk hitte, hogy van még idő a bolygó megmentésére.

A felmérésben 16 ország vett részt a világ minden tájáról: Brazília, India, Kína, Japán, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Olaszország, Spanyolország, Dél-Korea, Ausztrália, Thaiföld, Kanada, Írország, Franciaország, Lengyelország és Németország.

Az is kiderült, hogy a fogyasztók azt szeretnék, ha a vállalatok világosan tájékoztatnák őket termékeik környezeti hatásairól, hogy tájékozottan dönthessenek arról, hogy megvásárolják-e azokat vagy sem.

  • Az emberek 47%-a szeretné, ha a címkén feltüntetnék a környezeti hatást, például a gyártás során kibocsátott CO2 mennyiségét, 42%-uk pedig olyan közérthető adatokra vágyik, mint a felhasznált víz mennyisége vagy a megtett távolság.
  • A 41%-uk szeretné, ha a normák bizonyítására elismert tanúsítványt kapnának, például a B Corp státuszt, amelyet olyan vállalatok kapnak, amelyek jogi nyilatkozatot tesznek arról, hogy döntéseiknek a munkavállalókra, az ügyfelekre, a beszállítókra, a közösségre és a környezetre gyakorolt hatását figyelembe veszik.

A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a megkérdezettek szerint a globális felmelegedésért ki a felelős. A fogyasztók nagyobb valószínűséggel gondolták úgy, hogy a saját országuk szenved az éghajlatváltozás miatt, mint hogy az adott ország okozza azt. A 16 nemzet fogyasztóinak átlagosan 44%-a mondta azt, hogy az ország, ahol él, szenved az éghajlatváltozás miatt, míg átlagosan 33%-uk úgy vélte, hogy az ország, ahol él, hozzájárul az éghajlatváltozáshoz.

A Nemzetközi Energiaügynökség a nettó nullához vezető tervében májusban kiemelte annak fontosságát, hogy a lakosság megértse, hogy saját fogyasztása szerves részét képezi a kibocsátás csökkentésének. A nettó nullához szükséges összesített kibocsátáscsökkentés több mint fele a fogyasztói döntésekhez és magatartáshoz kapcsolódik.

A jó hír az, hogy a legtöbb országban a kis többség még mindig úgy véli, hogy van időnk a változásra, és ahol ez az optimizmus jelen van, ott szorosan összefügg azzal az érzéssel, hogy a fogyasztói magatartás megváltoztathatja a helyzetet.

mondta Richard Cope, a Mintel Consulting vezető trend-tanácsadója

Annak ellenére, hogy a vásárlóközönség körében bizonyítottan tudatosult az éghajlati felelősség és az egyéni döntések hatása, a felmérésből az is kiderült, hogy a 16 országban sokan olyan megoldásokat szeretnének, amelyek megkönnyítik az életüket, de a bolygót jobban veszélyeztetik. A felmérésből ezt az is illusztrálja, hogy a hőmérséklet világszerte tapasztalható emelkedésével egyre többen tervezik légkondicionáló berendezések beszerzését, ami növeli a szén-dioxid-kibocsátást.

(Guardian)

(fotó: pexels – Artem Podrez)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon