Egyre népszerűbbek a növényi alapú termékek
Egyre népszerűbbek a növényi alapú termékek

Dinamikusan, 22 százalékkal emelkedett tavaly a növényi alapú termékek közül a sajt, a hűtött desszert és puding, a jégkrém, tej, tejszín, tejszínhab és joghurt helyettesítésére használt élelmiszerek forgalma Magyarországon.

A piac legfelkapottabb termékei a növényi alapú italok, ezt vásárolja a növényitermék-vásárlók háromötöde. A második leggyakrabban vásárolt termék a habspray, amelynek a népszerűsége ugyan egy év alatt 4 százalékponttal visszaesett, de még így is 12 százalékos részt hasít ki a szektorból.

A gyártók a népszerűségnövekedés okát részint abban látják, hogy minden korosztály egyre jobban figyel az egészségtudatosságra és a fenntarthatóságra.

Azonban a világjárvány hatását is érezhető abban, hogy 2020 elején drasztikusan emelkedett a jól tárolható növényi tejhelyettesítő termékek iránti kereslet, mivel sokan feltöltötték az otthoni „járványkamrát”.

(Forrás: infostart.hu Kép: pexels.com)

search icon