Ez a megoldás segíthet végleg leszokni a műanyag kávés poharakról?
Ez a megoldás segíthet végleg leszokni a műanyag kávés poharakról?

Az újonnan szabadalmaztatott „The Good Cup” nevű papírpohár célja az, hogy segítsen leszokni a fogyasztóknak az egyszer használatos műanyagról. Vajon működhet?

A zöld csomagolási megoldásokkal foglalkozó ChoosePlanetA vállalat szerint a The Good Cup működőképes megoldás lehet a műanyagpoharak csökkentésére. Anyaga bioalapú és 100 százalékban komposztáható, politilén (PE) mentes papírból készül. Ráadásul nincs szükség külön műanyag fedélre sem, mivel a pohár kialakítása miatt szárnyszerűen összecsukható a teteje.

Good Cup valóban csak papírból készül, és nincs benne műanyag.

A csomagolóiparban a legtöbb fenntartható megoldás és műanyag alternatíva általában kétszer-háromszor drágább. A Good Cup nemcsak fenntartható, de költséghatékony is.

– nyilatkozta Cyril Drouet, a ChoosePlanetA társalapítója és ügyvezető igazgatója.

A vállalat szerint a The Good Cup egyik legfontosabb előnye, hogy ugyanazzal a berendezéssel készül, mint a hagyományos papírpoharak és nem kell hozzá műanyag fedő sem. A The Good Cup-ra való átállás 40%-al csökkenti a raktározási igényeket, a szállítási volument és a karbonlábnyomot, melyek által jelentős költségmegtakarítás érhető el.

A cég azt is elmondta, hogy a pohár áttörést jelent abból a szempontból, hogy itt a vállalatok és a fogyasztók is jól járnak. A The Good Cup egyrészt segíthet a cégeknek a műanyag – és üzemeltetési költségek csökkentésében, másrészt tökéletesen megfelel a mai fogyasztói igényeknek, amelyek egyre jobban szem előtt tartják a vásárlásuk környezeti hatásait. Ráadásul kiöntésmentes kialakításának köszönhetően igazi élmény belőle az ivás.

Évente több, mint 500 milliárd műanyag poharat használnak el, és több, mint 29 millió tonna polisztirolt gyártanak. A műanyag az óceánok szennyezésének vezető oka, fosszilis tüzelőanyagként pedig vezető szerepet játszik az éghajlatváltozásban.

Búcsút inthetünk az egyszer használatos műanyagoknak?

Drouet szerint vállalata küldetése az, hogy megvédje a bolygót azáltal, hogy segíti a márkatulajdonosokat, a gyártókat és a forgalmazókat fenntarthatósági céljaik elérésében, miközben javítja a fogyasztói élményt.

„A fogyasztók nem fognak bűntudatot érezni a műanyag használata miatt, és igazán jól érzik magukat, ha olyan eldobható pohárból isznak, amely nem károsítja a környezetet” – mondja Drouet.
„Végülis a Föld a legfontosabb az emberek számára, mivel nincs „B” bolygónk.”

(Forrás: Greenqueen)

search icon