Hogy áll Európában és hazánkban az elektromobilitás?
Hogy áll Európában és hazánkban az elektromobilitás?

A LeasePlan cég „EV Readiness” indexében huszonkét európai országban vizsgálja minden évben, hogy mennyire felkészültek villanyautózás szempontjából a kontinens országai. A felkészültség mértékét három változót figyelembe véve számolják ki:

  • az adott piacon regisztrált elektromos autók száma,
  • az üzemeltetéshez szükséges infrastruktúra fejlettsége
  • és a kormányzati ösztönzők mértéke alapján.

A lista első három helyén Norvégia, Hollandia és az Egyesült Királyság áll, ahogy tavaly is. Magyarország a tavalyi 13. helyezéséről a 16.-ra csúszott.

A vizsgálti szempontok közül a kormányzati ösztönzőkkel jól állunk, hiszen lényegében adómentes az elektromos autók beszerzése. Ez jellemző Ausztriában, Görögországban, Írországban, Lengyelországban is, és a legtöbb országban 63 százalékkal kevesebb adót kell fizetni egy villanyautóra, mint a hagyományos motorú autók esetében.

Az infrastruktúra fejlettségében viszont már nagyobb különbségeket találtak az országok között. Hollandiában 1000 lakosra 3,5 töltő jut, míg Magyarország például 10 ezer lakosra jut 1 nyilvános töltő.

Az üzemeltetési költségeknél szintén változatos a kép, ha az átlagot vizsgáljuk, akkor jelenleg 1 kilométerre vetítve az elektromos autók üzemanyagköltsége 53 százaléka egy hagyományos üzemanyagúnak.

(hvg.hu)

(fotó: pixabay – andreas160578)

search icon