Persze még nem mindenhova. Az egyik úttörő a Lidl Magyarország, mely a napokban adott ki közleményt arról, hogy áruházaiban új, környezetbarát, ugyanakkor tartós nyugtákat vezetett be. Ezzel újabb területen szeretnének hozzájárulni környezetünk megóvásához és a vásárlás környezetbarátabbá tételéhez.
Az áruházlánc által használt új blokkhoz innovatív, kék színű hőpapírt használnak, melynek alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból származik és rendelkezik FSC-tanúsítvánnyal.
A korábbi nyugtákkal szemben ráadásul igen tartós is: nem fakul ki a napfénytől, továbbá olaj- és vízálló. Mint írják, az sem probléma, ha a nyugta a vásárolt élelmiszerrel közvetlenül érintkezik, mert anyaga teljesen ártalmatlan az egészségre.
Ha pedig már nincs rá szükség, a szelektív hulladékgyűjtőbe dobható és újrahasznosítható, szemben a korábban használt hőpapírokkal.
Szerencsére nem csak ott történt változás, ahol a vásárlók is találkoznak a blokkal. A zöldítés a nyugtatekercsek csomagolását is érinti, hiszen ezekhez nem használnak többé műanyagot. Az áruházlánc tulajdonosa, a Schwarz csoport minden érdekeltségénél átállnak erre az új megoldásra, ezzel pedig becsléseik szerint csak a csomagolást tekintve évi 30 tonna műanyagot takarítanak meg.