Meghökkentő lépést tett az egyik legnépszerűbb digitális főzőplatform annak érdekében, hogy  bolygóbaráttá váljon
Meghökkentő lépést tett az egyik legnépszerűbb digitális főzőplatform annak érdekében, hogy  bolygóbaráttá váljon

A világ egyik legnépszerűbb digitális főzőplatformja, az Epicurious legfrissebb cikkében arról értestíti olvasóit, hogy mostantól nem közölnek marhahúst tartalmazó recepteket annak érdékében, hogy a felület bolygóbaráttá váljon és ösztönözze a a fenntarthatóbb főzést.

Döntésüket azzal magyarázták, hogy az összes állati eredetű fehérjeforrás közül a marhahús a leginkább szén-dioxid-intenzív, és az állattenyésztésből származó üvegházhatású gázkibocsátás hatalmas részét teszi ki. Csak a marhahústermelés az állattenyésztésből származó kibocsátások 61%-át jelenti, ami összességében a világ teljes lábnyomának közel egyötöde, sőt több, mint az összes közlekedés együttvéve. Az Epicurious a lehetséges ellenzők elhárítása érdekében úgy fogalmazott, hogy a lépés „nem marhahús-ellenes, hanem inkább bolygóbarát”, és egy olyan időszakban történik, amikor minden eddiginél fontosabb, hogy figyelembe vegyük a tányérunk lábnyomát.

A platform 8,4 millió felhasználóval és 8,5 millió közösségi média követővel büszkélkedhet, így az új marhahúsmentes irányelv valószínűleg jelentős hatást fog gyakorolni. A Condé Nast statisztikái szerint az Epicurious olvasói együttesen 53 milliárd dolláros piacot alkotnak, amikor az élelmiszerekre és éttermekre költik a pénzüket, és rendszeres követőik közül 6,5 millióan gyakran főznek a hét folyamán. Ha csak egy részük úgy dönt, hogy az inspiráció hatására elhagyja a marhahúst, vagy akár részben húsmentessé válik, jelentős szén-dioxid-megtakarítással számolhatunk.

Az Epi programja ugyanaz, mint mindig is volt: inspirálni az otthoni szakácsokat, hogy jobbak, okosabbak és boldogabbak legyenek a konyhában. Az egyetlen változás, hogy most már úgy gondoljuk, hogy a jobbá válás része az is, hogy a bolygót szem előtt tartva főzünk. Ha nem így teszünk, akkor a végén nem lesz bolygónk.

– írta  David Tamarkin, digitális igazgató és Maggie Hoffman, főszerkesztő.

(Green Queen)

(fotó: pexles – Lum3n)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon