Minden második helyi buszjárat elektromos lehet 2030-ra
Minden második helyi buszjárat elektromos lehet 2030-ra

A kormány februárban bejelentett klíma- és természetvédelmi akciótervének fontos részelemeként, a következő 10 évben 36 milliárd forinttal fogják támogatni az elektromos buszok beszerzését.

A Zöld busz program első mintaprojektje Debrecenben indult szeptember elején, most pedig Békéscsabán fog egy hónapig közlekedni a lengyel Solaris, Urbino típusú, egy feltöltéssel akár 200 kilométert is megtenni képes autóbusza.

A következő időszakban több városban is tesztelni fogják a járműveket, ami azért is fontos, mert 2022-től már csak elektromos autóbuszt lehet üzembe helyezni a 25 ezer fősnél nagyobb településeken.

A 10 éves program végére az országszerte futó 2900 busz közel felét, 1300-1400 járművet szeretnének e-járműre cserélni. Azért is jelentős az intézkedés, mert hazánkban az összes emisszió 20%-ért a közlekedési szektor a felelős. A projekt nem csak a városi közlekedés zöldítésére alkalmas; jelentős gazdaságfejlesztési feladatot tölthet be a hazai buszgyártás talpra állításával.

Kaderják Péter, az ITM energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára szerint el szeretnék érni, hogy a magyar buszgyártásban a hozzáadott érték elérje a 60%-ot.

Forrás: index

search icon