Korábbi amerikai oktatási tisztségviselők nyílt levélben keresték meg a szerdán beiktatásra kerülő Biden-Harris adminisztrációt, melyben a klímaváltozás oktatásának bevezetését sürgetik az iskolákban.
A számos prominens volt kabinetminiszter, tisztviselő és tudományos kutató által is támogatott levél szerint elengedhetetlen, hogy az ország 50 millió gyermeke felkészüljön az éghajlatváltozás hatásaira, és „egy fenntarthatóbb világ előremozdítására”.
Jelenleg az amerikai államok többségében a gyerekek a természettudományos órák keretében csak röviden és a foszlis energiahordozók kapcsán tanulnak a klímaváltozásról. Több helyen pedig még ennyire részletesen sem hallanak róla a gyerekek, sőt valahol kifejezetten elutasítják a törvényhozók ipari nyomásra a klímaváltozásról való hiteles információk átadását.
A Biden-Harris adminisztráció segíthet elismerni az oktatás kritikus szerepét a klímaváltozásra tett megoldásokban, és egy fenntarthatóbb társadalom létrehozásában.
írják a dokumentumban.
Azon kívül, hogy a szakértők a klímaváltozásról való információk beemelését javasolják a tantervbe, más alapvető reformokat is szükségesnek látnak az oktatás karbonlábnyomának csökkentése érdekében. Többek között a dízelmeghajtású iskolabuszok elektromosra cserélését és az iskolai menzákon a növényi alapú ételek túlsúlyba kerülését is fontos lépésnek tartják.