Hamarosan idén is elérkezik a Black Friday napja, ami eredetileg az Egyesült Államokból indult világhódító útjának, és a hálaadás napját követő pénteket jelölte, mint a karácsonyi bevásárlási időszak kezdetét. A (sok esetben kétes) leárazásokkal, akciókkal reklámozott esemény mára már szimbólumává vált az értelmetlen fogyasztásnak.
Rengeteg ebben az időszakban az impulzusvásárlás (tehát az azonnali döntésből fakadó, gyakran érzelmileg erősen befolyásolt, nem előre tervezett vásárlás), és ennek köszönhetően a később megbántak is (mikor például otthon kiderül, hogy az ajándék ruha kicsi, a bútor nem fér be a helyére, a kinézett tévé pedig jóval olcsóbban is kapható). A dömpingszerű vásárlásnak pedig nem csak a bankszámlánk látja kárát, hanem a természet is, a szokásosnál is magasabb terhelés miatt.
A legkézenfekvőbb megoldás, ha csak olyan termékeket vásárolunk meg, amikre valóban szükségünk van! A jó döntések meghozásában szeretne segíteni a Tudatos Vásárlók Egyesülete, akik ennek érdekében elindították Green Friday Hungary kampányukat. Tudj meg többet róla az alábbi linken: