2023-tól tilos lesz Franciaországban termékeket „szén-dioxid-semlegesként” hirdetni anélkül, hogy ezt bizonyítani tudná a gyártója.
A hangzatos szlogeneket a cégek sokszor nem tudják tényekkel alátámasztani. Ezzel próbálnak most leszámolni az országban. Ahogy az RFI francia hírportál írja, a francia kormány a klíma- és rugalmassági törvény részeként rendeletet tett közzé a szén-dioxid-kompenzációval kapcsolatos közlési szabályokról.
A greenwashing vagy zöldre festés olyan marketing- és PR-stratégia, amely elhiteti a fogyasztókkal és a közvéleménnyel, hogy a vállat többet tesz a környezet védelméért, mint a valóságban.
A rendelet értelmében a vállalatoknak tájékoztatást kell adniuk a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásukról, annak teljes életciklusát érintően.
Ezt a dokumentumot – amelyet a vállalat vagy a szolgáltatás weboldalán QR-kóddal közzétesznek – egyértelmű stratégiának kell kísérnie az üvegházhatású gázok kibocsátásának elkerülésére, illetve ennek hiányában csökkentésére vagy kompenzálására. A kezdeményezést azonban azért kezdték ki egyes civil szervezetek, mert ennél is nagyobb szigort várnának a kérdésben a kormánytól – írja a napi.hu.
Egy weboldalra vezető QR-kód elhelyezése nem elegendő. A kompenzációs intézkedésekre kifejezetten utalni kell ugyanazon a reklámon, és meg kell említeni, hogy minden termék üvegházhatású gázkibocsátást okoz.
– írta az egyik szervezet