A diszkontláncok közül elsőként a Lidl adta ki magyarországi Fenntarthatósági Jelentését, melyben összefoglalta az elmúlt két gazdasági évben kitűzött fenntarthatósági céljait, intézkedéseit és azok eredményeit.
A cég közleményében kiemelte, hogy különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, és ma már termékeinek közel 60%-át szerzi be magyar forrásból. Az alapanyag-beszerzéseknél támogatják a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokat, és arra is törekszenek, hogy egyre nagyobb arányban kínáljanak olyan textiltermékeket, amelyek előállítása fenntartható alapanyagokból és eljárással történik.
A környezetvédelmet szem előtt tartva a Lidl Magyarország csatlakozott a Schwarz Csoport nemzetközi műanyagstratégiájához, a REset Plastic kezdeményezéshez, melyben célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkentse műanyag-felhasználását, és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye.
Emellett a diszkontlánc folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlessze energiahatékonysági teljesítményét. Az energiafogyasztás csökkentésére irányuló intézkedéseinek köszönhetően az elmúlt két évben 3000 tonna CO2-kibocsátást előzött meg.
A teljes jelentés itt elérhető.