A magánrepülőgépek kibocsátása megnégyszereződött, mivel a 2022-es Világgazdasági Fórum (WEF) találkozója alatt 1040 gép repült ki és be a Davost kiszolgáló repülőterekről. A klímavédelmi aktivisták képmutatással vádolták a résztvevőket, hogy magánrepülőgépekkel repülnek be a klímaváltozást megvitató konferenciára.
A CE Delft holland környezetvédelmi tanácsadó cég kiszámolta, hogy a tavalyi találkozó során a magánrepülőgépek CO2-kibocsátása négyszer nagyobb volt, mint egy átlagos héten. A konferenciának otthont adó svájci síparadicsomot kiszolgáló repülőterekre érkező és onnan induló magánrepülőgépes járatok száma a 2022-es találkozó alatt kétszerese volt egy átlagos héthez képest, és annyi CO2-t bocsátottak ki, mint 350 000 átlagos személygépkocsi ebben az időszakban.
A jövő héten várhatóan ismét magánrepülőgépeken érkeznek Davosba a világ vezetői és az üzleti élet vezetői, ami a kibocsátás újabb megugrását okozza
– írja cikkében a Guardian.com.
A WEF 2023-as találkozójának célja az éghajlati vészhelyzet és más folyamatban lévő válságok kezelése. A magánrepülőgépek repülését az EU nem szabályozza, de utaskilométerenként a legszennyezőbb közlekedési mód.
Eközben Európában az eddigi legmelegebb januári napokat éljük át, és a közösségek világszerte szélsőséges időjárási eseményekkel küzdenek, amelyeket az éghajlati válság még jobban felerősít.
Az egyik tiltakozó az eset kapcsán arról beszélt, hogy a magánrepülőgépeknek a történelem homályába kell veszniük, ha zöld, igazságos és biztonságos jövőt akarunk mindenki számára. A világ vezetőinek példát kell mutatniuk, és be kell tiltaniuk a magánrepülőket és a haszontalan rövid távú járatokat.
(Forrás: theguardian.com)