Az EU a környezetvédelem jegyében 2035-re betiltaná a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását, azonban most többen ellenzik az ötletet. Olaszország például arra figyelmeztette az Európai Bizottságot, hogy csak akkor fogja támogatni a javaslatot, ha a bioüzemanyaggal működő autók kivételt jelentenek a szabályozás hatálya alól.
Az Európai Unió végig szeretné vinni a gépjárművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló politikáját, amelynek egyik legfontosabb eleme az, hogy 2035 után nem lehetne belső égéssel szerelt autókat forgalomba hozni az EU területén. Olaszország és Németország azt követelte, hogy az EU 2035 után is engedélyezze a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését abban az esetben, ha azok kizárólag szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működnek.
Olaszország az EU bizottságához intézett levelében azt írta, hogy az ajánlatnak ki kell terjednie a biomasszából, például növényekből származó üzemanyagok használatára is, és ezeknek mentesülniük kellene a szabályozás alól
– írja cikkében a europe.autonews.com.
A probléma megoldására tett kísérletként az EU bizottsága egy olyan javaslatot dolgozott ki, amely lehetővé tenné, hogy szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő új autókat regisztrálhassanak, a határozatból az azonban nem derült ki, hogy a bioüzemanyagok szén-dioxid-semleges üzemanyagnak számítanak-e.
Az EU most tárgyalásokat folytat Németországgal is, hogy megpróbálja feloldani a nézetkülönbséget, és sokan azt remélik, hogy az uniós vezetők csúcstalálkozója előtt sikerül megegyezniük. Ha ez nem történik meg, és Németország Olaszországgal együtt nem szavazza meg a tervezett szabály elfogadását, akkor a kezdeményezés elbukik. Erre sokak szerint egyébként is nagy az esély, mivel több ország is kezd kiábrándulni az ötletből. Az ellenzők azzal érvelnek, hogy a belső égésű motorral szerelt autók kivezetése jelentős költségekkel járna, és még nem állnak rendelkezésre mindenki számára elérhető árú villanyautók.
(Forrás: europe.autonews.com)