Nagyszabású oknyomozás tárta fel, hogy a tengeri hajózásban használt, az idei évben bevezetett új, tisztábbnak hitt üzemanyag komoly veszélyt jelent a hajókra és több szén-dioxid kibocsátással jár.
Idén januárban vezették be a VLSFO nevű hajóüzemanyagot, mely nagyon alacsony kéntartalommal rendelkezik, így környezetbarátabbnak gondolták a korábbinál. Megfelelő alaposságú tesztelés azonban nem történt a bevezetés előtt, ma pedig mára pedig a hajók túlnyomó többsége ezt használja.
Az MV Wakashio nevű hajó balesete után egy nagy szabású oknyomozás indult az ügyben, melyről a Forbes számolt be. Ahogy a témát részletesen bemutató telex írja, az ügy súlyosabb lehet, mint a 2015-ben kirobbant Volkswagen-botrány.
Az ENSZ Nemzetközi Tengerészeti Szervezete (IMO) által bevezetett üzemanyaggal az a probléma, hogy megnöveli a hajók meghibásodásának esélyét, mert károsítja a hajtóműveket, és növeli a tűzesetek kockázatát. Az már csak hab a tortán, hogy a szén-dioxid kibocsátása magasabb, mint a korábbi üzemanyagoké.
(telex)