Csak a magyarok fele olvassa el a tisztítószerek címkéjét vásárlás előtt
Csak a magyarok fele olvassa el a tisztítószerek címkéjét vásárlás előtt

Tisztítószereket keresve a magyarok 67 százaléka vallja azt, hogy aktívan öko-barát vagy zöld termékeket választ, ugyanakkor 10-ből 8 háztartásban még mindig csak hagyományos, vagy hagyományos és környezetbarát szerek együttesét használják, derül ki a CYCLE által készített felmérésből.

Bár a válaszadók több mint 96 százaléka tisztában van vele, hogy a hagyományos tisztítószerek káros és mérgező összetevőket tartalmazhatnak, a tisztítószerek összetevőit tartalmazó címkéket a vásárlásuk előtt azonban csak a magyarok fele olvassa el rendszeresen.

A CYCLE országos felmérés keretében vizsgálta a hazai lakosság környezetbarát tisztítószer-használatát, a tisztítószerekkel kapcsolatos fogyasztói szokásokat, valamint arra is kitért, hogy mennyire tudatosak a vásárlók az összetevőkkel kapcsolatban. A vállalat a kérdőív eredményét arra is felhasználja, hogy olyan lehetőségeket találjanak és népszerűsítsenek, amelyekkel inspirálhatják az embereket az egészségesebb, zöldebb választásokra az élet minden területén. Nem véletlen, hogy a cég ezt a témát kutatja, hiszen a CYCLE egy olyan tisztítószer, ami természetes, növényi alapú és újrahasznosított alapanyagokból készül, s mindennek alapja a szennyvíz.

A hagyományos háztartási tisztítószerek petrolkémiai összetevőkből állnak, amelyek rendkívül károsak lehetnek az egészségre. A CYCLE ezzel szemben nem tartalmaz mérgező összetevőket, ami jelentősen csökkenti a környezetre gyakorolt hatást és védi a felhasználók egészségét is

– hangsúlyozta Sunny Bhasin, a márka alapítója.

Bár hazánkban növekvő tendenciát mutat a környezetbarát és nem mérgező tisztítószerek iránti kereslet, a több mint 1 000 fő megkérdezésével készült kutatás eredménye is megerősítette, hogy fel kell hívni a figyelmet a mindennapi fogyasztási termékek összetevőinek veszélyeire, valamint minél tudatosabb döntések meghozatalára kell inspirálni a lakosságot.

A környezetbarát tisztítószergyártó azt is kutatta, hogy az emberek milyen jellemzők alapján választanak öko-tisztítószereket, illetve mi ösztönzi őket leginkább ezekre a döntésekre. Az eredmények alapján a vásárlók 42 százaléka a hatékonyságot és az eredményességet tekintette a legfontosabb szempontoknak. Emellett a válaszadók ötöde az összetevők természetességét és öko-barát jellegét emelte ki.

A felmérés során az is kiderült, hogy az embereket elsősorban a saját és családjuk egészségének védelme ösztönzi a környezetbarát tisztítószerek vásárlására, a környezeti hatás csökkentése csupán a második helyre került, ezt 10-ből minden harmadik ember választotta. Érdekesség, hogy amikor környezetbarát alternatívákat választanak a kitöltők a hagyományos tisztítószerek helyett, a versenyképes ár éppen csak 3. helyezett a döntés meghozatalában.

A hagyományos petrolkémiai tisztítószerek potenciális egészségügyi kockázataival csak minden második magyar van tisztában a felmérés szerint, azonban látható, hogy az emberekben egyre nagyobb az igény az ilyen típusú edukációra. A válaszadók 43 százaléka egyértelmű jelzéseket szeretne minden olyan tisztítószeren látni, amelyek mérgező összetevőket tartalmaznak, illetve egyharmaduk az összetevők információinak egyszerű, gyors elérését is szeretné.

A CYCLE felmérés eredményei alapján cégünk kommunikációjában még inkább az edukációra, az összetevők fontosságára helyezzük a hangsúlyt. Ezt a lépést szolgálja a márka megújulása is, a még átláthatóbb megjelenés, még több információ. Arra biztatunk mindenkit, hogy csatlakozzon hozzánk és legyünk együtt a változás motorjai egy tisztább, egészségesebb jövőért

– tette hozzá Sunny.

(CYCLE)

search icon