A ZeroAvia fejleszti a gĂ©pet, ami hidrogĂ©n-elektromos hajtással működik majd Ă©s az eddigi legnagyobb hidrogĂ©nes utasszállĂtĂłnak kĂ©szĂĽl.
A ZeroAvia idĂ©n januárban demonstrálta a hidrogĂ©nhajtásĂş utasszállĂtás Ă©letkĂ©pessĂ©gĂ©t egy tesztrepĂĽlĂ©s során, ami alatt egy átalakĂtott repĂĽlĹ‘gĂ©ppel tĂz percen keresztĂĽl repĂĽltek a cĂ©g gloucestershire-i központjának környĂ©kĂ©n. A tesztgĂ©p egy kisebb modell, egy Dornier 228 volt, ami csak 19 szemĂ©ly befogadására alkalmas, de a vállalat hosszĂş távĂş cĂ©lja, hogy egyre több közepes hatĂłtávolságĂş utasszállĂtĂł esetĂ©ben ĂĽzemanyagcellásra váltsák a hagyományos hajtĂłműveket.
Ennek Ă©rdekĂ©ben most egy jĂłval nagyobb kapacitásĂş gĂ©pet, a 76 ĂĽlĹ‘helyes Bombardier Q400 modellt mĂłdosĂtanak, amelyet a velĂĽk egyĂĽttműködĹ‘ Alaska Airlines adott át nekik tesztelĂ©s cĂ©ljábĂłl. A lĂ©gitársaság nemrĂ©giben nyugdĂjazta a Q400 gĂ©pekbĹ‘l állĂł flottáját Ă©s ezt a pĂ©ldányt kifejezetten kutatás-fejlesztĂ©si cĂ©lokra Ĺ‘riztĂ©k meg, hogy elĹ‘segĂtsĂ©k a zĂ©rĂł emissziĂłs technolĂłgia adaptálását a repĂĽlĹ‘gĂ©pipar terĂĽletĂ©n. A ZeroAvia a gĂ©pet a rĂ©gi turbĂłlĂ©gcsavaros formájábĂłl teljes mĂ©rtĂ©kben kibocsátásmentessĂ©, hidrogĂ©n-elektromos hajtásĂşvá alakĂtja, ezzel az eddigi legnagyobb hidrogĂ©nes utasszállĂtĂł repĂĽlĹ‘gĂ©pet alkotják meg.
(Forrás: raketa.hu)