A fenntarthatósági és etikai szempontok egyre fontosabbá válnak a fogyasztók számára, akik nemcsak tápláló élelmiszereket szeretnének, hanem olyan márkáknál és kiskereskedőknél szeretnék elkölteni a pénzüket, amelyek egy egészségesebb világot támogatnak.
„A fogyasztĂłk ma már nem csak a saját szemĂ©lyes egĂ©szsĂ©gĂĽk, hanem a bolygĂł egĂ©szsĂ©ge, valamint a társadalmi felelĹ‘ssĂ©g Ă©s mások egĂ©szsĂ©ge alapján határozzák meg a jĂłlĂ©t fogalmát.”- nyilatkozta Sherry Frey, a NielsenIQ Total Wellness alelnöke.
Frey szerint bár nem a világjárvány volt a kiváltĂł oka ezeknek a trendeknek, de felgyorsĂtotta Ĺ‘ket, mivel a fogyasztĂłkat arra kĂ©sztette, hogy átĂ©rtĂ©keljĂ©k Ă©letĂĽket, Ă©rtĂ©keiket Ă©s cĂ©ljaikat.
Ennek eredmĂ©nyekĂ©nt a NielsenIQ adatai szerint a „Cruelty Free” jelzĹ‘vel ellátott termĂ©kek eladásai az utĂłbbi idĹ‘ben 79%-kal, a „Cage Free” (ketrecmentes) termĂ©kekĂ© 25%-kal, a „Fair Trade” (tisztessĂ©ges kereskedelem) termĂ©kekĂ© pedig 26%-kal nĹ‘tt.
A vásárlĂłk mintegy 72%-a tartja rendkĂvĂĽl fontosnak az átláthatĂłságot. Frey megjegyezte, hogy a NielsenIQ kutatása szerint a fogyasztĂłk a következĹ‘ kĂ©t Ă©vben nagyobb valĂłszĂnűsĂ©ggel vásárolnak olyan márkáktĂłl, amelyek átláthatĂłak a cĂ©ljukat illetĹ‘en Ă©s átláthatĂłak az összetevĹ‘ik/szállĂtĂłi láncuk tekintetĂ©ben.
Azok a kiskereskedĹ‘k, amelyek kĂ©pesek olyan termĂ©keket kĂnálni, amelyek megfelelnek ezeknek az igĂ©nyeknek, jĂł helyzetben vannak, hogy piaci rĂ©szesedĂ©st szerezzenek – a NielsenIQ szerint a vásárlĂłk 64%-a azt állĂtja, hogy márkát váltana, ha a cĂmkĂ©n feltĂĽntetett informáciĂłkon tĂşlmenĹ‘, mĂ©lyrehatĂł tájĂ©koztatást kapna.
Forrás (trademagazin)