Egyre divatosabb a fenntartható
Egyre divatosabb a fenntartható

A C&A friss jelentése szerint a tavalyi évben 29%-kal csökkentették a szén-dioxid kibocsátásukat, miközben előzetesen csak 20%-ot tűztek ki célul, vízből pedig még nagyobb arányban spóroltak.

A ruhaipari cégek egyre inkább felismerik, hogy a jövő a fenntarthatóságé. Ennek megfelelően egyre nagyobb hangsúly fordítanak az újrahasznosításra, a kibocsátáscsökkentésre, illetve a megfelelő nyersanyagok kiválasztására.

A C&A fenntarthatóbb mezőgazdasági módszerekkel előállított pamut- és cellulózszálak előtérbe helyezésével tavaly 440 000 olimpiai úszómedencét megtöltő vízmennyiséget, 1,1 milliárd köbméter vizet takarított meg. Ezzel a 2025-re előirányzott 10%-os csökkentés helyett már 2020-ra 33%-ot értek el.

Fenntarthatósági törekvéseink a leggyakrabban használt anyagunkkal, vagyis a fenntarthatóbb pamut használatával indult, majd 2019-re az általunk beszerzett alapanyagok majdnem kétharmada fenntarthatóbb volt

– nyilatkozta Aleix Busquets Gonzalez, a C&A fenntarthatósági vezetője.

A nagy fast fashion cégek közül korábban a C&A vezetett be elsőként olyan ruhaneműket, melyek gyártásánál már a későbbi újrahasznosítási lehetőségeket is figyelembe vették, melyet a cég körforgásos divatnak nevez.


Forrás: Portfolio.hu

search icon