Magister Products
Magister Products

Gyógyír a bőrnek és a bolygónknak is

A kozmetikai ipar évente több ezer tonna csomagolási hulladékot termel, emellett sok alapanyag előállítása óriási kárt ró a Földünkre. Ám a Magister Products natúr bőrápolási termékeinek hála a fürdőszobánk öko-szépségszentély lehet. A cég tulajdonosával és vezető fejlesztőjével, dr. Mester Ildikóval beszélgettünk.

Milyen filozófia alapján működik a cég? 

Missziómnak tekintem, hogy a készítményeinkkel segítséget nyújtsunk az allergiás bőrbetegségekkel küzdőknek és mindazoknak, akik számára a vegyszermentes testápolás értékkel bír. Mindezt elérhető áron, könnyen hozzáférhető módon. Hiszek abban, hogy egy kreáció értékét a szaktudás és a minőségi alapanyagok használata, a vállalkozás nívóját pedig az elhivatottság és tenni akarás adja.

dr. Mester Ildikó

Milyen üzenet rejlik a márka neve mögött?

A jelenlegi termékek elődjei gyógyszertári kozmetikumként, ún. magisztrális gyógyszerkészítményként voltak forgalomban. Ezeket nagypapám, Dr. Mester Lajos és jómagam készítettük, a Magister tehát a patikai gyökerekre és a családi kötelékekre is utal.

Ma már itthon is egyre több bio- és natúrkozmetikai márka létezik. Miben különböztök ti?

Számos olyan innovatív alapanyaggal dolgozunk, amelyek más hazai kozmetikumban nem jelennek meg. Ilyen például az Oleox, ami Olaszország Marche régiójából, egy organikus gazdaságból begyűjtött olívabogyóból készült kivonat. A speciális kinyerésnek köszönhetően fenolos komponenseinek száma rendkívüli, ezért antioxidáns tartalma ötvenszer magasabb, mint az extra szűz olívaolajnak. Szintén Olaszországban termesztik az egyedülálló Regenine alapanyagait. Ez egy almából, citromból, szőlőből és búzacsírából nyert hatóanyag koncentrátum, amely ideális a kímélő hámlasztáshoz. 83 százalékkal növeli a bőrmegújulást, frissíti a bőrképet, anélkül, hogy a mélyebb bőrrétegek sérülnének, a bőr kipirosodna vagy irritációval reagálna. 

Az innovatív összetevőkön túl rendkívül fontosnak tartom a bőrápolással kapcsolatos tudat- és szemléletformálást, ezért online felületeinken folyamatosan közzéteszünk olyan edukációs tartalmakat, amelyek útmutatóként szolgálnak a helyes bőrápolási rutin kialakításához. Sőt, a Magister zárt Facebook-csoportjában közvetlenül tőlem is tudnak tanácsokat kérni a vásárlók.

A natúr alapanyagokon túl hogyan jelenik meg nálatok a fenntarthatóság?

A gyártási és csomagolási folyamatok során is ügyelünk az ökotudatosságra. A berendezések mindegyike alacsony energiafelhasználással működik, de az előállítás egyes lépései manuálisan történnek. Szelektíven gyűjtjük a gyártási hulladékot, a központban pedig szinte minden adminisztratív folyamat digitálisan zajlik. A krémeket újrahasznosítható vagy visszaváltható üvegtégelyekben kínáljuk, a kiszállítás pedig környezetbarát újrapapírból készült, úgynevezett Paper plus töltőanyaggal bélelt dobozokban történik. Kiemelném még, hogy közel 200 terméket gyártunk, ezért nálunk a vevők egy helyen teljesen feltölthetik a fürdőszobájukat, vagyis a vásárlás kisebb ökológiai lábnyommal jár.

Honnan merítesz inspirációt egy új termékcsaládhoz?

Örökös kutatás az életem. Bármerre járok a világban, folyamatosan gyűjtöm az ötleteket, emellett figyelemmel követem az aktuális szakirodalmat is.

Hogyan látod, mennyire fontos a magyar vásárlók számára a fenntarthatóság a bőrápolás terén?

Azt tapasztalom, hogy egyre jobban nyitnak ebbe az irányba, egyre szélesebb az a réteg, aki tudatosan olyan termékeket keres, amelyek úgymond nemcsak a bőrt, de a bolygónkat is ápolják. A látványos reklámok és csomagolás helyett fontosabbá vált a beltartalom és a környezetvédelem mint hozzáadott érték.

Mi a személyes kedvenc „zöld” bőrápoló összetevőd?

A Borealg az egyik új favoritom, egy organikus barnaalga-kivonat. Ennek az algafajnak az egyedisége abban rejlik, hogy a zord környezeti viszonyok miatt saját maga védelme érdekében kifejlesztett egy egyedülálló regeneráló és sejtvédő rendszert. Az alga bioaktív molekuláit olajos környezetben ki lehet nyerni, a bőrre pedig páratlan nyugtató és anti-aging hatással bírnak.

Milyen terveid vannak a márkával a jövőre nézve?

Folyamatos cél, hogy lelkes, egymást támogató közösséget alakítsunk ki és tartsunk fenn a gyártóüzemünkben. Büszke vagyok rá, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben is minden munkavállalónknak meg tudtuk őrizni az állását. A jövőben szeretnénk átköltözni csapatunkkal egy hazánkban egyedülálló, kizárólag zöld energiával működő, világszínvonalú gyártóüzembe.

Ha tetszett a Magister Products története, szavazz, hogy a hónap közönségdíjasa lehessen!

Fotók/Magister Products

search icon