Hogy haladnak a nagy láncok a műanyag-mentesítéssel?
Hogy haladnak a nagy láncok a műanyag-mentesítéssel?

Jövőre tilos lesz egyszer használatos műanyagban kiszolgálni a vásárlókat. A Nosalty a McDonald’snál és a Starbucksnál járt utána, hogy állnak a problémás eszközök helyettesítésével.

2021-től az Európai Unió rendelkezése értelmében bizonyos plasztik csomagolóanyagok forgalmazása szigorúan tilos lesz a következő évtől. A McDonald’s és a Starbucks is rengeteg műanyagszemetet termel: gondoljunk csak a szívószálakra, a műanyag poharakra vagy az azokra kapható tetőkre – írja a Nosalty.

McDonald’s

A gyorsétteremlánc globális központja 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re minden, a termékekhez használt csomagolóanyag megújuló, újrahasznosított vagy tanúsított forrásból fog származni, továbbá a nemzetközi hálózat mind a 36 ezer éttermére kiterjeszti a hulladékok újrahasznosítását.

A hulladékgyűjtés több mint 20 éve szelektíven zajlik minden McDonald’s-egységben: az 1995-ös bevezetés és a folyamatos fejlesztés eredményeként a konyhán keletkezett hulladékok szelektálása ma az éttermek 100%-ában megvalósul. 

2016 óta a hazai éttermek a rostalapú csomagolóanyagok 100%-át megújuló, újrahasznosított vagy az Erdészeti Tanács (FSC) tanúsítványával hitelesített, fenntartható forrásokból szerzik be.

A műanyag csomagolóeszközök papíralapúval történő helyettesítésére az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett a hálózat, így például az üdítők és forró italok az éttermeikben ma már kizárólag papírpohárban, egyes salátatermékek hazai fejlesztésű papírdobozban kaphatók. A műanyag bevonatos papírpoharak kiváltására irányuló fejlesztések jelenleg is zajlanak. 2019-től a hazai éttermekben is megjelent a McFlurry termékek új csomagolása, amelynek már nem része a műanyag tető. 

Starbucks

A Starbucks az egyik legnagyobb kávézólánc, ahol szintén műanyag és papírcsomagolású termékek kaphatók, így fontosnak tartottuk megkérdezni, hol tartanak az egyszer használatos műanyagokról való átállásban.
Kerek Fanni, Starbucks: a Starbucks 2020-as tervei továbbra is a vállalat elkötelezettségét jelzik a fenntartható működés mellett. Idén év végére a 34 magyarországi üzletben már papír szívószállal szolgálják ki a vendégeket. A környezetbarát anyagból készült szívószál szigorú tesztidőszak után kerül a kávézókba.

A Starbucksban idén nem csak a szívószál újul meg, 2020 végéig fenntartható és lebomló alapanyagokból készülő evőeszközök is megjelennek egységeikben, így a finom saláták és szendvicsek elviteles fogyasztása sem terheli majd a környezetet.

Az étkezés mellett a poharak terén is folytatódik a fenntartható megoldások terjedése. Továbbra is kedvezményben részesül az, aki saját poharába vagy a Starbucks egyik reusable cupjába kéri az italát. A vállalat emellett folytatja együttműködését a NextGen Cup Challenge programmal, amelynek célja innovatív megoldást találni az eldobható poharak által okozott kihívásokra.

Forrás: https://www.nosalty.hu/ajanlo/megkerdeztuk-starbucksot-meg-mcdonalds-ot-hogy-allnak-most-muanyagbetiltassal

search icon