Komposztálható evőeszközt fejlesztett ki egy magyar cég
Komposztálható evőeszközt fejlesztett ki egy magyar cég

Havi egy tonna, komposztálható evőeszköz gyártásával vág bele egy friss magyar cég a műanyagot helyettesítő iparba. A vállalkozás több szempontból is törekszik a fenntarthatóságra, és 2 éven belül nyereséges lenne.

Egy könnyűipari mérnöki diploma írása közben találkozott az ipari kenderrel Fülöp Villő, és szöget ütött a fejébe, hogy a kötélfonásban ismert haszonnövényből egyszer már készítettek valamilyen műanyagszerű anyagot. Férjével, Rédey Somával gondolkozni is kezdtek azon, mit lehetne kezdeni ezzel az információval.

Annál is inkább, mert az akkoriban második és harmadik gyermekével gyesen lévő édesanya eleve érdeklődött a mindennapi életben megvalósítható környezetbarát megoldások iránt, és aggodalommal töltötte el a műanyagok mind szélesebb körű használatával járó környezetszennyezés, különösen a mikroműanyagokhoz kapcsolódó, egyelőre beláthatatlan problémák.

Az egyszer használatos műanyag kés, villa és szívószál olyan termékek, amelyek szerepelnek a betiltott termékek listájában. Ugyanakkor vannak olyan helyzetek – amire a Covid-járvány is rávilágított –, amikor higiéniai szempontból szükség van az olyan evőeszközökre, amiket saját magunk veszünk ki a csomagolásból, tisztán. A jelenleg kínált megoldások pedig sokszor nem a legjobbak, sőt hosszú távon kevésbé fenntarthatóak. Gondoljunk a papír szívószálra, vagy fa evőeszközre. Erre a problémára igyekszünk egy fenntartható megoldást kínálni – hangsúlyozzák a Vilhemp alapítói, akik arra biztatnak mindenkit, hogy bátran használják újra a termékeiket, amiket úgy terveztek, hogy tartósak és könnyen tisztíthatók legyenek.

Az első, saját márkajelzésű, logóval, a csomagoláson anyagösszetétellel is ellátott komposztálható villát és kést 2021 márciusában dobta piacra a házaspár, egy ismert hazai áruházláncban már kapható a termék.

Az ötlet és a termék több mentor -és ötletpályázaton sikert aratott, még egy kereskedelmi tévé vállalkozókat segítő műsorába is bekerültek.

A cégalapítók célja most az, hogy felfuttassák az eladást – fő célpiacuk a fesztiválok és rendezvények, a vendéglátás –, ami a járvány miatt kissé lassan indult be idén. Később bővítenék a termékpalettát – első körben pohárral és tányérral – majd nyitnának a szépségipar felé tégelyekkel és flakonokkal.

Fontos szempont, hogy minél kisebb ökológiai lábnyoma legyen a gyártásnak, ezért az itthoni termelést igyekeznek hazai beszállítókkal és termelőkkel összefogva végezni.

(Forrás: hvg.hu Kép: vilhemp.hu)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon