Némileg átalakult a budapesti közlekedés a járvány előtti időkhöz képest
Némileg átalakult a budapesti közlekedés a járvány előtti időkhöz képest

Kevesebben használják a tömegközlekedést, és többen autóznak a fővárosban a koronavírus-járványt megelőző időszakhoz képest – derült ki a főpolgármester kabinetfőnökének pénteki sajtótájékoztatóján. Balogh Samu hozzátette: a felújításoktól eltekintve is nagyobb kihívások érik a közúti infrastruktúrát, mint korábban.

A kabinetfőnök szerint a közösségi közlekedés még nem heverte ki a járvány okozta sokkot. Egy 2019-es átlagos naphoz képest most jóval alacsonyabb a tömegközlekedés kihasználtsága, ezzel párhuzamosan viszont jelentősen nőtt az autóforgalom, az M3-as autópálya bevezető szakaszán például 15%-al.

Komoly pozitívumként említhető viszont, hogy a kerékpárosok száma is erőteljesen növekedett az elmúlt két évben. A kabinetfőnök szerint a fellendülés folytatódik, júniusban másfélszer akkora volt a biciklis forgalom, mint korábban. A kerékpáros-forgalom emelkedéséről mi is folyamatosan beszámoltunk.

Balogh a városban helyenként tapasztalható torlódásokkal kapcsolatban elmondta, hogy ezek beruházásokhoz kötődnek, ennek megfelelően csupán időszakosak. Mint megjegyezte, immáron több évtizedes gyakorlat, hogy a nyári időszakra igyekeznek korlátozni a felújításokat, hogy minél kevésbé terheljék a közlekedőket.

A beruházások egy részét a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a pesti alsó rakpart felújítását a főváros kezdte meg, míg a Nyugati pályaudvar, az M0-ás hídja valamint a csepeli HÉV-hez kötődő munkák a kormány projektjei. A kabinetfőnök szerint a két utóbbi rontja a közlekedők lehetőségeit, azonban a nyár végére várhatóan ezek is befejeződnek és ezzel enyhül majd valamelyest a torlódás.

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

(MTI)

search icon