Zenélő növények köré épített kampányával nyert rangos nemzetközi díjat egy magyar reklámügynökség
Zenélő növények köré épített kampányával nyert rangos nemzetközi díjat egy magyar reklámügynökség

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat a klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként Budapest két villamosmegállójában 2021 végén. A budapesti Széna- és Szent Gellért térre telepített növényinstalláció most a világ egyik legrangosabb reklámversenyén, a CLIO-n kapott bronz elismerést, „Use of Music in Experience” kategóriában.

A földlabdás élőnövényekkel, többek között borostyánnal, csarabbal és erdei mohával díszített megállókban szonifikációs technológia segítségével növények biorezgéseiből generált zene szólt. A kezdeményezést az 1960 óta rendszeresen megrendezett, New York-i székhelyű CLIO-n díjazta a nemzetközi szakértőkből álló zsűri, amely több tízezer munka közül választotta ki a legjobbakat.

Hatalmas elismerés számunkra, hogy az E.ON-nal közös kampányunk egy ilyen rangos nemzetközi versenyen is megállta a helyét, és inspirálni tudott másokat. Különösen nagy öröm, hogy ezt a megtiszteltetést egy olyan kampánnyal érdemeltük ki, amely a természettel való aktív kapcsolat és a környezettudatos gondolkodás fontosságára hívja fel a figyelmet.

– mondta Alberti Rita, az ACG kreatív vezetője.

A CLIO elismerése mellett a kampány a The One Show nemzetközi megmérettetés két kategóriájában is bejutott a legjobbak közé. A kampány nemcsak alapötletében, de technikai megvalósításában is bravúros megoldásokra épített. Ezzel kapcsolatban Maróti Tímea, az ACG kreatívja kifejtette:

Ahogy nekünk embereknek, úgy minden növénynek is van egy saját rezgése. A növény által keltett rezgést a levelére és a gyökeréhez helyezett szenzorral, a „Music of the Plants” nevű eszköz segítségével rögzítettük. A készülék képes a növények biorezgéseit előbb MIDI adatokká, majd dallamokká alakítani. Az így létrejött élőnövény zenét olyan helyen játszottuk le, ahol a városiak a legkevésbé sem számítottak rá: Budapest forgalommal, légszennyezéssel és zajjal terhelt pontjain.

Az előremutató kezdeményezést hamar megszerették a fővárosiak, és nemcsak a budapestiek, de a külföldiek figyelmét is felkeltette. Az egy hónap alatt, amíg üzemeltek a villamosmegálló-oázisok, többszázezer közlekedő csodálkozott rájuk, valamint a hazai szaksajtó mellett a világ több pontján is felfigyeltek rá, így többek között brit, perui és nemzetközi lapok is beszámoltak róla. Az akció a közösségi médiában is kiemelten nagy érdeklődést generált: a kampány üzenetei Facebookon és Instagramon több mint 550 ezer embert értek el, ezen túl további 53 ezer TikTok felhasználó találkozott velük, míg a kapcsolódó PR-aktivitások több mint 4 millió emberhez jutottak el.

Ezzel a gesztussal szerettünk volna váratlan szépséget adni, mosolyt csalni a várakozók arcára és megmutatni, mennyire fontos az E.ON számára a zöld gondolkodás. Fontosnak tartottuk, hogy a feldíszített buszmegállóinkkal vidámságot csempésszünk az arra járók mindennapjaiba. Az ötlet megvalósításában kiváló partnerünk volt az ACG, akikkel hosszú ideje dolgozunk együtt közösen és sikeresen az E.ON márka építésén.

–mondta el a kampányról Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője.

A nem mindennapi villamosmegálló karrierje még ötlet szinten, a kreatív és rendhagyó outdoor megoldásokat díjazó 2021-es Arany Penge/JCDecaux Innovate Awards arany díjazottjaként kezdődött, és így kapott zöld lámpát a megvalósításra. A végeredmény nemcsak látványos és természetközeli, hanem egyben zenei élményt is nyújtott, amelyet – most felvételről – bárki meghallgathat .

Az elismerésről szóló hivatalos bejelentés az alábbi oldalon olvasható, míg a kampányt bemutató összefoglaló videót ezen az oldalon lehet megnézni.

search icon