A hazánkban nagy hagyományokkal rendelkező buszgyártás az új generációs járművekkel térhetne vissza a világ élvonalába. A kontinensen elsőként nálunk indul meg a csuklós hidrogénbuszok gyártása.
A 18 méter hosszú GOLDiON H18 tervezésének minden fázisában részt vettek a Goldi Mobility magyar szakemberei, akik szingapúri, ausztráliai, pakisztáni, amerikai és kínai mérnökökkel karöltve fejlesztették a forradalmi járművet. Az első hidrogénbusz várhatóan nyáron gördülhet ki a cég műhelyéből, miközben több, szintén saját tervezésű elektromos buszuk már tavasszal piacra kerülhet.
A cég elképzelései az elektromos buszok terén úgy tűnik egybevágnak a kormányzati elképzelésekkel, hiszen jövő évtől csak környezetbarát buszok beszerzésére lesz nyerhető állami támogatás a 25 ezer főnél nagyobb településeken, azonban nagy kérdés, hogy a hidrogénhajtás meg tudja-e vetni a lábát.
A ráckevei cég az elmúlt évtizedekben elsősorban buszalkatrészekkel foglalkozott, emellett kezdtek a távol-keleti partnereik segítségével az elektromos buszok fejlesztésébe. Jelenlegi terveik szerint évente 30-50 elektromos buszt gyártanának és elsősorban a magyar piacot céloznák velük, a későbbieken azonban az európai piacon is fontos pozíciókat szeretnének elérni.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
(index)