Közel 83 ezer Párizs-Róma retúr jegy? Több, mint 5,8 milliárd liter víz? Ennyit spórolt meg a régió legnagyobb ételmentő platformja. A Munch újabb mérföldkőhöz érkezett: már hárommillió meglepetés csomagot mentettek meg a pazarlástól. Ez mindössze három hónappal azután sikerült, hogy Magyarországon átlépték a kétmilliós határt.
Európai ételpazarlási körkép
Az élelmiszerpazarlás felel az emberek által kibocsátott üvegházhatású gázok 10%-ért világszerte, ezáltal rendkívül negatív hatással van a környezetünkre. Magyarországon 230.000 tonna élelmiszert pazarolunk el évente, ez fejenként 40.000 forintnak felel meg. Az elpazarolt mennyiségből 430.000 ember lakhatna jól egy éven keresztül, napi három bőséges étkezéssel számolva. A Munch által elért eredményt és annak hatását jól illusztrálja, hogy a hárommillió megmentett csomag annyi üvegházhatású gáz kibocsátásától kímélte meg a környezetünket, ami 82.318 Párizs-Róma közötti retúr repülőútnak felel meg utasonként.
A fenntartható szokások egyre nagyobb teret hódítanak Európában. Az újrahasznosítás, az egyszer használatos műanyagok csökkentése és a vászon bevásárlótáska használata sokak számára a mindennapok részévé vált, azonban az ételpazarlás környezetre gyakorolt hatásaival még mindig nem foglalkozik eleget a társadalom. Azt, hogy kifizetődő lenne nagyobb figyelmet szentelni a problémának jól illusztrálja, hogy a hárommillió meglepetés csomaggal együtt megközelítőleg 5.89 milliárd liter vizet is “megmentettek” a muncholók.
Európai és nemzetközi partnerek is részt vállaltak az ételpazarlás elleni harcban
A 2020-as indulása óta a Munch partnereinek a száma már több, mint 4000-re nőtt a négy országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia és Románia) – ezek között megtalálhatóak pékségek, éttermek, kávézók, az ismert élelmiszerláncok üzletei és kisvállalkozások is. A vállalat olyan nemzetközi partnerekkel büszkélkedhet mint a holland SPAR, a német PENNY, a francia Auchan és a világ leghíresebb kávézólánca, az amerikai Starbucks. Az említett partnereknek kiemelt szerepe volt abban, hogy a Munch elérte az újabb kiemelkedő mérföldkövet.
“Nagyon inspiráló látni, hogy olyan nemzetközi márkák is, mint a SPAR, a PENNY, az Auchan és a Starbucks is részt vállalnak az ételpazarlás elleni harcban. Mindegyik brand bebizonyította, hogy elkötelezett a fenntarthatóság és a társadalom jóléte iránt, ezzel követendő példát mutatva másoknak is.” – emelte ki Zwecker Bence, a Munch CEO-ja.
Az ételmentő közösség a Munch alappillére
A Munch a legnagyobb közösséggel rendelkező ételmentő alkalmazás. A legújabb kutatásuk kimutatta, hogy a Munch online közösségében való részvétel jelentősen növeli a fenntarthatósággal kapcsolatos motivációt. Az ételmentő közösség tagjai országos és megyei Facebook csoportokban cserélnek tapasztalatot egymással: megosztják a kapott csomagok tartalmát, a muncholással kapcsolatos élményeiket és a saját ételmentő tippjeiket is. A Munch applikációján keresztül legalább 50%-os kedvezménnyel vásárolhatóak meg a meglepetés csomagok, így mindenki jól jár. A felhasználók jó minőségű élelmiszerhez juthatnak pénztárcabarát áron, a kereskedők pedig bevételt szerezhetnek a feleslegükből és új vásárlókat szólíthatnak meg az ételmentés által.
A nagykereskedőktől egyenesen a családi asztalra
Tavaly a cég bejelentette a vertikális terjeszkedését – elindult a Munch Market, aminek a célja a nagykereskedőknél túltermelés, lassú forgási sebesség, vagy közeli lejárat miatt beragadt termékek megmentése. A gyártók ezáltal közvetlenül juttathatják el a termékeiket a vásárlókhoz, akik így minőségi árucikkekhez juthatnak kedvező áron. A webshop 600 termékkel indult, a kínálat mára ennek közel háromszorosára nőtt. A platform olyan partnerekkel és beszállítókkal büszkélkedhet, mint a Chio, a Bonduelle és a HELL. A Munch Market olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a közeljövőben már az applikációban is meg lehet majd rendelni ezeket a termékeket.
Forrás: Munch
Kiemelt kép: canva