Az Olive nevű amerikai startup a divatáru-megrendelések felesleges csomagolásának kiváltására alkalmas módszert mutatott be. A megoldás fenntarthatóbbá teheti az online ruhavásárlást.
Az Olive innovációja, hogy az applikációja segítségével az online rendelt ruhák összegyűjtve, egyetlen küldeményben érkeznek meg egy kiválasztott időpontban, ráadásul nem hagyományos módon csomagolva, hanem egy bőröndben. A bőröndöt később a vásárló küszöbéről begyűjtik, vagy a visszaküldött termékeket szállítják benne.
Hihetetlen, hogy az e-kereskedelem 25 éve alatt mindig vártuk ezt a nagy áttörést, miközben a házhozszállításban az alaphelyzet még mindig az, hogy egyszerhasználatos és egy irányban alkalmazott csomagolások milliárdjai vesznek részt a forgalomban évről évre. És ez nem csak a környezetre nézve borzasztó, de a vásárlóknak is fájdalmas.
–mondta Nate Faust az Olive ötletgazdája
A startup már több száz márkával és kiskereskedelmi partnerrel kötött megállapodást az Egyesült Államokban. Bízzunk benne, hogy ez vagy egy másik hasonló megoldás hamarosan nálunk is elérhető lesz, hiszen Magyarországon is felfutóban van az online ruhaértékesítés.
A cég közben egyedi csomagolásokat fejleszt számos más iparág számára is. Céljuk, hogy idővel a kereskedelem többi területén is megjelenjenek, az ötletgazda szerint:
A divat csak a kiindulópont. Hosszú távú terveink vannak arra vonatkozóan, hogy a csomagolásmentes kiszállítás és könnyű visszaküldés élményét elterjesszük az online piac minden területén.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
(kosarertek.hu) A borítókép illusztráció!