A megújuló biogáz ígéretes alternatív üzemanyag, hiszen az ezzel hajtott járművek szén-dioxid kibocsátása akár 75%-al is alacsonyabb lehet, mint a dízelüzemű társaiké.
A több más márka mellett a FlixBus-t is üzemeltető FlixMobility az utazás zöldebbé tétele érdekében júliustól elindította az első biogázzal üzemelő nemzetközi járatait Amsterdam és Brüsszel, illetve Stockholm és Oslo között.
A Hollandia és Belgium között közlekedő busz sűrített földgázzal (Bio-CNG) működik, míg a Svédország és Norvégia között járó busz cseppfolyósított biogázzal (LBG) üzemel. Bár számos országban az átlagos FlixBus-ok is a legklímabarátabb utazási módot jelentik, a megújuló biogáz komoly lehetőséget kínál a közösségi közlekedés szén-dioxid lábnyomának további csökkentésére.
A kihívásokkal teli elmúlt másfél év után egyre többen kezdenek el utazni, a buszos utazás iránti igény növekszik. A zöld technológia üzleti tevékenységünk középpontjában áll, és az egyik fő mozgatórugónk: gondoskodunk arról, hogy az utazás újraindulása fenntartható legyen, a biogáz pedig az egyik legfontosabb olyan technológia, amivel ezt már ma is elérhetjük.
–mondta André Schwämmlein, a FlixMobility társalapítója és ügyvezető igazgatója
A FlixBus helyi buszpartnerei által használt járműveket európai gyártók, az Iveco és a Scania építették, az útvonalakat pedig annak a figyelembevételével tervezték meg, hogy hol elérhető már a kisebb kibocsátást biztosító, megújuló biogáz.
Nem ez a cég első kísérlete a közlekedés zöldítésére: még 2018-ban egy kísérleti projekt keretében elindították a világ első teljesen elektromos távolsági buszait Németországban és Franciaországban, majd az USA-ban is, míg a FlixTrain vonatok 100 százalékban zöld áramot használnak.