Az épülethálók lassan már a városkép állandó részét képezik, a hirdetők pedig már régen felismerték a nagy felületekben rejlő potenciált. Azon túl azonban, hogy a városképet némileg rontják, eddig nem sok hasznuk volt. Az innovációnak hála azonban most már nem csak reklámozni lehet az épülethálókkal, de a levegő szűrésére is alkalmassá váltak.
Október eleje óta látható Budapesten egy új, innovatív, „lélegző”hirdetési háló, amelynek minden egyes négyzetmétere egy közepes méretű fa levegőtisztító hatásával rendelkezik. A megjelenés a Volvóhoz kötődik, aki a bolygó védelmében döntött úgy, hogy a környezettudatosságot immár a kommunikációjára is kiterjeszti.
A Volvo felelős és úttörő autógyártóként az iparág rutinjait megkérdőjelezve dolgozik több mint 90 éve a közlekedés egyre biztonságosabb, fenntarthatóbb és személyreszabottabb körülményeinek a megteremtéséért. A cég hazai leányvállalata, a Volvo Autó Hungária most látványos, zöld marketing megoldással rukkolt elő.
A 149 m2-es hirdetési hálót a cég székhelyéül szolgáló irodaépület oldalán helyezték el. Az irodaház mellett elhaladók számára elsőre úgy tűnhet, hagyományos hirdetéssel van dolguk, második pillantásra azonban világossá válik, hogy a háló nem mindennapi. A hirdetési felület egy speciális eljárásnak köszönhetően 149 fával megegyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát, amelyet a levegőszennyezés egyik legfontosabb okozójaként tartunk számon, és amelynek koncentrációja a légszennyezettség legfontosabb indikátora.
A levegő tisztítás egy speciális titán-dioxid bevonatnak köszönhetően valósul meg. Ez a bevonat a fény hatására fotokatalízist idéz elő, amely során végbemegy a háló anyagával kapcsolatba kerülő üvegházhatású gázok (kísérletek szerint akár 85 százalékának) lebontása. A megoldást itthon elsőként a Volvo alkalmazza.
A Volvo büszke a légtisztító hirdetésre, azt jelentős és értékes kezdeményezésnek tekinti, ám fontosnak érzi hangsúlyozni, hogy a tisztább jövő megteremtéséért átfogó programokkal szükséges a felelősen gondolkodó vállalatoknak dolgoznia.
A Volvo gondolkodásának és működésének a középpontjában kezdetektől fogva az ember, az emberi élet védelme állt. Az élet védelme azonban ma már egyre kevésbé értelmezhető az éghajlatváltozás jelenségétől függetlenül, a biztonság mindinkább csak egy fenntarthatóbb jövő megteremtésével válik lehetségessé. Ezért vállaltuk, hogy 2040-re elérjük a vállalati szintű klímasemlegességet és körforgásosságot, amelynek az érdekében az értékláncunk egészén átívelő, paradigma-váltó átalakítások sorát eszközöljük.
–mondta Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere