Az üzleti fenntarthatóságot népszerűsítik a B-vállalatok
Az üzleti fenntarthatóságot népszerűsítik a B-vállalatok

Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak (SDGs) népszerűsítésére 17 Days for 17 Goals (17 nap 17 célért) néven indított szemléletformáló kampányt a B-vállalatok mozgalma.

A B Corporation minősítési rendszer 2006-ban indult. A tanúsítványt olyan vállalkozások kaphatják meg, melyek üzleti tevékenységük során kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy társadalmi és környezeti problémákat oldjanak meg. Így a profitérdek mellett valódi értékteremtés is megjelenik.

A mostani kampány célja, hogy bemutassa: a B-Corp mozgalom munkája összhangban van a Fenntartható Fejlődési Célokkal. Ezen felül azt szeretnék bizonyítani, hogy a gazdaságnak igenis vannak olyan (nagy) szereplői, melyek a profitérdeken túl abban is érdekeltek, hogy az ENSZ által meghatározott célok mentén működjenek.

A mozgalom szerint ahhoz, hogy valódi gazdasági átalakulás valósulhasson meg az SDG-k mentén, bátrabb és átgondoltabb lépésekre van szükség a cégek részéről, amelyek túlmutatnak a csupán a kommunikációban és marketingben megjelenő felelősségvállaláson. A mostani kampánnyal szeretnének minél több vállalkozást a cselekvésre ösztönözni, ezért szeptember 2. és 24. között minden munkanapon megjelenítenek egy-egy célt a 17 közül.

A B-Corp mozgalomnak jelenleg 77 ország 153 iparágában 4088 tagja van. Legismertebb tagjaik között megemlíthető a Patagonia ruházati cég, az internetes keresések bevételeiből fákat ültető Ecosia vagy a fagylaltgyártásban világhírű Ben&Jerry’s.

search icon