Ezért okoz kihívást a környezetbarát termékek vásárlása
Ezért okoz kihívást a környezetbarát termékek vásárlása

Az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült friss nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását, arra derült fény, hogy az emberek többsége több környezetbarát termékeket vásárolna, de a pandémia következtében sokan árérzékenyebbé váltak, ezért a cégektől várják el, hogy tegyenek a fenntarthatóságért.

A járvány óta az alábbi változások jelentek meg az emberek környezettudatos vásárlásaiban:

  • 64 százalék előnyben részesíti a fenntartható termékeket vásárlásai során
  • minden második válaszadó (53 százalék) jobban oda is figyel költéseire, mint a válság előtt.
  • 56 százalék csak olyankor dönt a környezetbarát megoldás mellett, ha azzal spórolhat is, például csökkenti az energiafogyasztást (85 százalék), újrahasznosítja a termékcsomagolást (83 százalék), vagy többször használható bevásárlótáskát választ (83 százalék)
  • a vevők közel kétharmadának (61 százalék) nincs elég információja ahhoz, hogy tudatosan hozzon döntést, ezért több átláthatóságot várnának a gyártóktól és forgalmazóktól
  • a fenntartható termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban az emberekben kialakult egy negatív percepció is, miszerint azok gyenge minőségűek (67 százalék) és drágák (66 százalék).
  • 28 százalék szerint a nagy multinacionális szervezeteknek mindemellett csökkenteniük kellene a működésük során keletkező hulladék mennyiségét és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását.

Az árérzékenység azt mutatja, hogy a fogyasztók döntő többsége a vállalatoktól várja, hogy élen járjanak a környezeti és társadalmi felelősségvállalás terén. A vállalatoknak segíteniük kell a fogyasztóknak összehangolni a szándékaikat a tetteikkel. Ennek érdekében meg kell változtatni a céges gondolkodást, és a fenntarthatóságot középpontba helyezve értéket teremteni. Érdemes új együttműködéseket kialakítani a beszállítókkal, a versenytársakkal és magukkal a vevőkkel is.

emelte ki Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

(Piac és Profit)

(fotó: pexels – Sarah Chai)

search icon