Viszlát, olcsó légitársaságok?

Viszlát, olcsó légitársaságok?
Viszlát, olcsó légitársaságok?

Az európai vasúti ágazat vezetői a múlt hónap végén a franciaországi Lyonban találkoztak, hogy felvázolják a nagyszabású, ultramodern, nagysebességű vasúti rendszerre vonatkozó ambiciózus új elképzeléseiket.

A javasolt vasútvonal az EU minden nagyobb városa között pókhálószerűen közlekedne, remények szerint fenntartható – és ugyanolyan hatékony – alternatívát kínálva, mint a rendkívül környezetszennyező légiközlekedési ágazat, és nagyjából ugyanannyi idő alatt tenné meg ugyanazt a távolságot, mint a rövid távú repülőjáratok.

A Lyonban felvázolt nagyszabású terv célja, hogy 2050-re megháromszorozza a meglévő európai vasútvonalak kilométereinek számát. Bár ez a terv kulcsfontosságú lehet az EU éghajlati céljainak eléréséhez, a kritikusok szerint nem biztos, hogy megvalósítható.

Az Európai Bizottság szerint a közlekedés az EU teljes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának mintegy negyedéért felelős. A közúti közlekedés és a légi közlekedés egymás után a két legnagyobb üvegházhatású gázkibocsátó ebben az ágazatban, míg a vasút széles körben mindkettőnél sokkal környezetbarátabb alternatívának számít.

Viszont az európai vasutakat is brutális pénzügyi csapás érte a világjárvány idején, az utasok száma az elmúlt két évben minden idők legalacsonyabb szintjére zuhant. Úgyhogy az elképzelés kétségtelenül ambiciózus, de ha megvalósul, elképesztő eredményeket érhet el mind az emberek, mind a környezet számára.

Forrás (futurism.com)

search icon