A világ legnagyobb autógyártója, a Toyota nemcsak a járművek fejlesztése terén remekel és emeli magasra a globális autóipar minőségét, hanem fejlődik az élet minden területén, és újabban az agráriumban is vannak haladó szellemű kezdeményezései.
A vállalat nemrégiben innovatív technológiával készült üvegházakban kezdett epret és cseresznyeparadicsomot termeszteni a gyártócsarnokai tőszomszédságában, és már két szigetországi gyárában is létesített kísérleti üvegházakat. A legendás Toyota Crown és Lexus modellek motorjait gyártó Kamigóban épített melegházakban epret termesztenek, a Miocsiban pedig cseresznyeparadicsom nő.
Mindkét üvegházegyüttes körülbelül másfélszer nagyobb termést hoz, mint egy hasonló méretű szabadföld. Ez jelentős agrárvívmány, ha szem előtt tartjuk azt, hogy az melegházban a növényeknek nincs akkora helyük a fejlődéshez, mint a szabad ég alatt.
A kísérleti Toyota-üvegházak sikerének titka a vállalat kertészei által használt különleges rózsaszín LED-ekben rejlik, amelyek optimális feltételeket teremtenek a növények fotoszintéziséhez, és elősegítik az egészséges és gyors növekedést. A Toyota eprei és paradicsomai ráadásul nagyon jó minőségűek, és annyi terem belőlük, hogy a saját vállalati konyháikra már beszállítóra sincs szükségük.
Merthogy a két autógyár üvegházaiban termesztett epret és koktélparadicsomot nem értékesítik, hanem ingyen kínálják a vállalat étkezdéiben a munkavállalókról való gondoskodás jegyében. Az ételekhez kínált gyümölcsök és zöldségek változatosabbá teszik az étrendet, és nem lebecsülendő az sem, hogy frissen kerülnek az asztalra.
Ritka, de nem példa nélküli, hogy az autógyárak a hobbiagráriumban is megpróbálják megvetni a lábukat, több autós vállalat működtet például méhészeteket, köztük a Bentley is. A luxusautógyár méhészete, a Honey Production tavasszal hét méhcsaláddal bővült a márka angliai főhadiszállásán, Crewe-ban.
(forrás: autoszektor.hu)
Kiemelt kép: Canva