



A mesterséges intelligencia a mindennapjaink részévé vált, ezért elengedhetetlen, hogy a diákok is időben és magabiztosan megtanulják használni.
„Idén ősszel 60 szakképző intézményben (köztük három külhoniban), kísérleti jelleggel elindul a tantervbe integrált MI-kurzus, de a feladataink itt még nem értek véget” – olvasható Palkovics László mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos közösségi médiában írt bejegyzésében.
A bejegyzésben az is olvasható, hogy György László kormánybiztos úrral közös találkozón egyeztettek Totyik Tamással, a Pedagógusok Szakszervezetének elnökével annak szellemében, hogy már az első pillanattól közösen jelöljék ki azokat a javasolt irányokat, amelyek mentén a teljes magyar oktatási rendszerben elérhetővé válhat az MI-oktatás.
Hosszú távú célunk, hogy minden diák korosztályának megfelelő képzésben részesüljön, és az MI-hez kapcsolódó készségekkel felvértezve, versenyképes tudással lépjen a munkaerőpiacra.
Egy másik bejegyzésében Palkovics László az MI-stratégia és Magyarország jövőbeli szerepét emelte ki. Az MI-stratégia egyértelműen kimondja: gyorsan, határozottan és a gyakorlatba átültetve kívánunk előrelépni az MI alkalmazásának útján, bizonyos területeken aktívan formálva az MI új korszakát.
Magyarország mint történelmi MI-tesztkörnyezet? Közép-Kelet Európa és különösen hazánk ezeréves történelme egyedülálló modellt kínál. A dokumentált történelmi események (például a Magyar Nemzeti Levéltár rendelkezésre álló adathalmaza az 1500-as évektől) jelentős információforrást jelentenek a társadalmi, gazdasági és technológiai hatások elemzéséhez. Az ezekből az adatokból létrehozott MI-modellek segítségével pontosabban becsülhetnénk meg a lehetséges jövőbeli forgatókönyveket és trendeket.
„Célunk, hogy Magyarország ne csupán lépést tartson a globális MI-fejlődéssel, hanem a régiós és a nemzetközi versenyben is előnyre tegyen szert” – zárta bejegyzését Palkovics László.
(Palkovics László hivatalos FB-oldala)
Fotó: Canva