A Google friss reklámokról és a videós megtekintések után járó bevételekről szóló szabályzata szerint a klímaváltozást tagadó influenszereknek és az ilyen jellegű tartalmak feltöltőinek után a jövőben már nem jár majd pénz.
Így akik úgy próbálnak több kattintást és magasabb nézettséget elérni, hogy a klímaváltozásról szóló álhíreket töltenek fel csatornájukra, hoppon maradnak majd. Amellett sem érdemes érvelni a platformon, hogy a szén-dioxid kibocsátása nem az emberi tevékenység következménye.
A szabályzat betartását a Google algoritmusai, illetve a cég munkatársai fogják ellenőrizni, de arra külön odafigyelnek majd, hogy azokhoz a tartalmakhoz ne nyúljanak, ahol a témában releváns vita zajlik.
Persze az intézkedés kapcsán felmerülhet a gigacég önkényes döntésének lehetősége, de a Google szerint a klímaváltozásról szóló szabályozáshoz a cég az ENSZ szakértőivel is konzultált. Ennek megfelelően mérlegelnek majd, hogy mi számít egész pontosan álhírnek a témában.
Az intézkedések egyébként összhangban állnak a cég más, környezettudatos intézkedéseivel. Épp tegnap írtunk róla, hogy számos zöld funkciót tesznek hamarosan elérhetővé online szolgáltatásaikban.
Ahogy a Qubit cikke írja, nem egyedülálló a mostani intézkedés: a cég 2019-ben már tett egy hasonló lépést, akkor az oltásszkeptikus videókról szedte le a reklámokat, 2020 októberében pedig azt ígérte, hogy a videómegosztó felületéről eltüntetik az oltással kapcsolatos álhíreket.