A patinás francia autógyár friss közleménye szerint a jövőben kizárja ellátási láncából tengerfenékről bányászott fémeket. A jelzésértékű lépés komoly hatással lehet a születő iparág jövőjére.
Ezzel a Renualt egyébként olyan cégekhez csatlakozott, mint a Google, a Samsung SDI, és a BMW Group, vagy a szintén a napokban csatlakozó amerikai elektromosautó-gyártó, a Rivian.
A Deep Sea Conservation Coalition még 2004-ben alakult azzal a céllal, hogy felvegye a harcot a mélytengeri fenékhálós halászattal. Mára tevékenységi körük kibővült, és már nem csupán a halászattal, hanem minden olyan tevékenységgel foglalkoznak, melyek a mélytengeri ökoszisztémák egészségét, ellenállóképességét és integritását fenyegetheti, így a mélytengeri bányászattal is.
A születőben lévő mélytengeri bányászati iparág leginkább az olyan ritkafémeket célozza, mint kobalt, a nikkel vagy a mangán, melyek egyébként nagy szerepet játszanak az egyre elterjedtebb akkumulátoros technológiáknál.
A moratóriumhoz csatlakozó cégek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a tenger mélyéről bányászott fémeket kizárják ellátási láncaikból, továbbá nem finanszíroznak mélytengeri bányászati projekteket.