A bolygóbarát vegán csoki

A bolygóbarát vegán csoki
A bolygóbarát vegán csoki

A Nestlé a hét elején jelentette be, hogy új termék bevezetésére készül a Perfect Day precíziós erjesztésű savójának felhasználásával. A bejelentés a multinacionális élelmiszeróriás közelmúltbeli, növényi alapú hús- és tejtermékekbe történő beruházásaira épül. Arról, hogy mi lesz a termék, a Nestlé nem nyilatkozott, de egy közleményben elmondta, hogy egy „újszerű” terméket tesztel az új kutatási és fejlesztési gyorsító programján keresztül. A termék várhatóan még ebben az évben megjelenik az amerikai boltokban.

A világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalataként prioritásunk, hogy olyan élelmiszereket és italokat szállítsunk, amelyek jót tesznek az embereknek és a bolygónak

 – mondta Heike Steiling, a Nestlé tejtermékeket fejlesztő központjának vezetője a közleményben.

Olyan új technológiákat vizsgálunk, amelyek olyan állatbarát alternatívákhoz vezethetnek, amelyek táplálóak és fenntarthatóak, anélkül, hogy az íz és az állag rovására mennének. Páratlan K+F szaktudásunkat és innovációs képességeinket egyesítve azon dolgozunk, hogy újszerű, állatmentes, tejfehérje alapú tejfehérje alapú termékeket fejlesszünk ki és teszteljünk, amelyek kiegészítik széleskörű portfóliónkat növényi alapú alternatívákból

 – mondta Steiling.

A Perfect Day precíziós fermentációs technológiája tejtermék-azonos tejsavót hoz létre tehéntartás nélkül. A vállalat szerint tejfehérjéje akár 97 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez, mint a hagyományos tejtermékek. Az állattenyésztés a globális felmelegedés egyik fő okozója, amely az összes éves kibocsátás közel 15 százalékáért felelős.

A Nestlé vegán KitKat szeletét már több mint egy tucat országban árusítják.

Bár ez a kategória még nagyon fiatal, tudjuk, hogy a fogyasztók olyan termékeket keresnek, amelyeknek kisebb a környezeti lábnyoma, és ezt az utat a jövőbeni növekedési lehetőségként értékeljük az üzletágunk számára

 – mondta Joanna Yarbrough, a fejlesztők vezetője.

A Perfect Day az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett a kiemelt partnerségi stratégiájára. Az év elején a Mars édességmárkával kötött partnerséget egy vegán csokoládészelet elkészítésében. Tavaly a tejsavója megjelent a General Mills Bold Cultr nevű vegán krémsajtmárkájában. Számos más gyártóval is partnerségre lépett, köztük a Brave Robot és a Cool Haus fagylaltmárkákkal.

(forrás: greenqueen.com)

search icon